XHTML1.0strict - validering af form
Fra : Dennis Munding

Dato : 14-03-05 05:15

Hej NG!

Så er jeg her igen...

Jeg har en mindre problem med at få valideret nedenstående form, som jeg
håber, at I kan/vil hjælpe mig med...:

<input type="radio" name="type" value="ubeskrivelig doven" checked />
Ubeskrivelig doven?<br />
<input type="radio" name="type" value="sådan forholdsvis aktiv" />
Sådan forholdsvis aktiv?<br />
<input type="radio" name="type" value="helt fantastisk aktiv" />
Helt fantastisk aktiv?</p>

Problemet er funktionen "checked" - det vil W3C bare ikke "æde"!
Jeg har en mistanke om, at der skal skrives et eller andet umiddelbart
foran, men jeg ved ikke hvad...??

Nu vil I straks "råbe" på et link, og det skal I da også nok få - MEN!!
På den side, som jeg skriver link til, har jeg fjernet funktionen "checked",
for at få siden til at validere - bare lige så I ikke kommer med
tilbagemelding om, at det jo mangler i kildekoden...

Her er siden:
http://www.skovaa-munding.dk/Test.php

På forhånd tak for hjælpen!

Dennis Munding
Webmaster
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-03-05 08:16

Dennis Munding wrote:

> <input type="radio" name="type" value="ubeskrivelig doven" checked />

> Problemet er funktionen "checked" - det vil W3C bare ikke "æde"!

Den er faktisk ikke så svær endda. Du skriver bare:
checked="checked"

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-03-05 15:09

Hej Benny!
"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Den er faktisk ikke så svær endda. Du skriver bare:
> checked="checked"

Som min afdøde mor sagde: "Du har ret - du ska' hænges!"

Mange tak for hjælpen!