Width på TD?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-03-05 20:42

Hej NG.

Jeg prøver at lave en kalender: http://jems.dk/kalender.
Hvis min tabel kun har syv kolonner til ugedagene, kan jeg sætte width på TD
til 14% og så ser det jo fint ud.
Nu vil jeg gerne have ugenummeret med i en kolonne for sig selv, så den kan
jo passende få de sidste 2%. Men så nemt skal det åbenbart ikke være
I min css har jeg defineret TD til 14% og i klassen til ugenumrer TD til 2%.
Men det virker ikke helt.
Hvad gør jeg galt?

Mvh
Stefan

Fra : Leonard

Dato : 11-03-05 20:57

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> wrote:

>Hvad gør jeg galt?

Du har jo ikke sat class="ugeNummer" på de <td> der skal have den.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-03-05 21:46

> Du har jo ikke sat class="ugeNummer" på de <td> der skal have den.

Øøh... Det skulle jeg da mene?
<colgroup>
<col class="ugeNummer" />
<col span="5" />
<col span="2" class="helligdag" />
</colgroup>

Fra : Leonard

Dato : 11-03-05 21:52

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> wrote:

>Øøh... Det skulle jeg da mene?

Tjah, men bliver det nedarvet ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-03-05 22:12

> Tjah, men bliver det nedarvet ?

Tydeligvis ikke ;-p

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-03-05 22:02

Stefan Kristensen skrev:

> I min css har jeg defineret TD til 14% og i klassen til
> ugenumrer TD til 2%. Men det virker ikke helt. Hvad gør jeg
> galt?

[beklager hvis dette indlæg dukker op to gange - men det ser ud til
at være forsvundet hos mig]

td er barn af tr - ikke af col. Derfor kan du ikke fange cellerne i
første kolonne med ".ugeNummer td"

Du kan prøve at sætte width med html-parameteren til col - se evt.
eksemplerne her:
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#edef-COL>

I css kan man angive speciel kode for første kolonne sådan:

td{ width: 2%; }
td + td{ width: 14%; }

td + td betyder "et td-element der følger efter et andet td-
element" - svarende til alle td-elementer pånær det første i hver
række. Desværre forstår IE ikke denne syntaks.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-03-05 22:19

> [beklager hvis dette indlæg dukker op to gange - men det ser ud til
> at være forsvundet hos mig]

Jeg tilgiver dig ;-D

> td er barn af tr - ikke af col. Derfor kan du ikke fange cellerne i
> første kolonne med ".ugeNummer td"

Jeg tænkte nok det var noget i den stil. Det kan slet ikke virke den vej så,
vel?
Ville jeg kunne fange den med noget scripting (parentNode)?

> Du kan prøve at sætte width med html-parameteren til col

Det prøvede jeg også, men glemte at fjerne width fra TD. Nu virker det.
Mange tak.

> [...]
> element" - svarende til alle td-elementer pånær det første i hver
> række. Desværre forstår IE ikke denne syntaks.

Ikke den store overraskelse, men som sagt virker det med COL.

Mvh
Stefan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-03-05 22:21

> Jeg tænkte nok det var noget i den stil. Det kan slet ikke virke den vej
så, vel?
> Ville jeg kunne fange den med noget scripting (parentNode)?

Jeg vil nemlig gerne have at der ikke er nogen farve på TH elemterne i Uge,
Lør og Søn kolonnerne.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-05 13:49

Så giv dem deres egen CSS class.