fotofælder og MCer
Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 20:07

Hvordan bliver MCer fanget i fotofælder? Der er jo kun nummerplade bagpå.
Tager den så billedet når man først er kørt forbi?

Fra : Henrik Larsen

Dato : 29-05-01 20:15

"Birger Stanford Mondeo" <rerstesdrtdrst@sdrtsredtsdrtsdret.com> wrote in
message news:grSQ6.430$h23.15337@news.get2net.dk...
> Hvordan bliver MCer fanget i fotofælder? Der er jo kun nummerplade bagpå.
> Tager den så billedet når man først er kørt forbi?

Nope, de tager et billede forfra, vender sig derefter om og skriver nr.
pladen ned. Hvorefter de sender et billede til dig og beder dig oplyse hvem
det var der kørte din motorcykel den pågældende dag, IKKE om det er din
motorcykel, det regner de bare med at man accepterer udfra et utydeligt s/h
billede.

Henrik
GSX750F

Fra : Thomas

Dato : 29-05-01 20:25

"Henrik Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message

> [...]
> det var der kørte din motorcykel den pågældende dag, IKKE om det er din
> motorcykel, det regner de bare med at man accepterer udfra et utydeligt

Nøj.. de politifolk bliver da også mindre og mindre.
Hvor mange er der plads til i et enkelt automatisk kamera?

Fra : Henrik Larsen

Dato : 29-05-01 21:03

> Nøj.. de politifolk bliver da også mindre og mindre.
> Hvor mange er der plads til i et enkelt automatisk kamera?

De "automatiske" kamera der er i Kbh. sidder allesammen inde i en eller
anden kassevogn. Som de bliver bedre og bedre til at kamuflere )-:

Fra : Lars

Dato : 30-05-01 07:19

> De "automatiske" kamera der er i Kbh. sidder allesammen inde i en eller
> anden kassevogn. Som de bliver bedre og bedre til at kamuflere )-:
xxxxxxxxxxx
Hmm, dem som jeg er stødt på har været Nissan Serena varevogne på
hvideplader, og de er da ikke så svære at genkende. Det er den model jeg har
set flest gange.

/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 29-05-01 20:29

"Henrik Larsen" <hbl@stubnet.dk> skrev
> [...]
din
> motorcykel, det regner de bare med at man accepterer udfra et

Og forsøger man at krybe uden om, sender de fx en betjent hjem til en
for at få de oplysninger, de vil ha'.

--
Susanne

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-05-01 21:42

On Tue, 29 May 2001 21:29:01 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Og forsøger man at krybe uden om, sender de fx en betjent hjem til en
>for at få de oplysninger, de vil ha'.

Hm, jeg blev da bare (bare?) kaldt i retten

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 22:10

> Hm, jeg blev da bare (bare?) kaldt i retten

Så hedder det uskyldig til andet er bevist, ikke?

Og du behøver ikke at bevise noget, du kan da bare sige at du ikke kan huske
det eller ikke vil udtale dig, ikke?

Er der præcedens for at en politimands nummerplade skriveri er
ufejlbarligt?...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-05-01 10:33

Birger Stanford Mondeo <rerstesdrtdrst@sdrtsredtsdrtsdret.com> wrote in
article <reUQ6.546$h23.17681@news.get2net.dk>...

> Så hedder det uskyldig til andet er bevist, ikke?

You wish...

> Og du behøver ikke at bevise noget, du kan da bare sige at du ikke kan
huske
> det eller ikke vil udtale dig, ikke?

Nej du må skam ikke lyve i retten (eller generelt for den sags skyld), men
du kan til enhver tid nægte at udtale dig hvis du inkriminerer dig selv. Så
hvis det var dig selv der kørte, eller du bevidst havde udlånt cyklen til
en der ikke lovligt kunne føre køretøjet har du ret til at holde mund. Så
er det politiets opgave at bevise at det er dig på billedet.

--
Mikkel

Fra : boe

Dato : 30-05-01 10:53

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
message news:01c0e8eb$78e7f540$977110ac@pc2651...

> Nej du må skam ikke lyve i retten (eller generelt for den sags skyld)

Jo, som tiltalt må du lyve alt det du orker - selvfølgelig!

> du kan til enhver tid nægte at udtale dig hvis du inkriminerer dig selv.

Ja, og dermed er dit næste udsagn rigtigt:

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 30-05-01 12:44

On Wed, 30 May 2001 11:53:11 +0200, "boe"
<bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote:

>Jo, som tiltalt må du lyve alt det du orker - selvfølgelig!

Nej, det må man altså ikke - og jeg spurgte min advokat direkte, inden
jeg var i retten. Der er stadig tale om mened, hvis man lyver - men
man har ikke pligt til at udtale og det er oftest lige så godt.

Fra : Thomas

Dato : 30-05-01 13:08

> Nej, det må man altså ikke - og jeg spurgte min advokat direkte, inden
> jeg var i retten. Der er stadig tale om mened, hvis man lyver - men
> man har ikke pligt til at udtale og det er oftest lige så godt.

Sig mig.. er du venner med Oliver North?

Fra : boe

Dato : 30-05-01 13:13

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

> Nej, det må man altså ikke - og jeg spurgte min advokat direkte, inden
> jeg var i retten. Der er stadig tale om mened, hvis man lyver - men
> man har ikke pligt til at udtale og det er oftest lige så godt.

Uffe, vi har diskuteret det tidligere. Du må *gerne* lyve som tiltalt. Din
advokat har bare ikke syntes, at du skulle, og har derfor løjet for dig, den
slyngel. Skift ham dog ud! Det fremgår af straffelovens § 159 stk. 1 hvad
man må:

§ 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag
eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må
kræves, straffes han ikke.

Og da man som bekendt ikke kan afkræves en forklaring som sigtet, har man
altså også lov til at lyve. Her er netop en mega-forskel på dansk og
amerikansk retspleje, hvor man i USA sværger at tale sandhed. Derfor bliver
man også i USA både dømt for forbrydelsen og for at have løjet under
retshandlingen. Det sker ikke i Danmark.

Bo, VF1000F

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 30-05-01 13:58

> [...]
den
> slyngel. Skift ham dog ud! Det fremgår af straffelovens § 159 stk. 1 hvad

KLIP

Jeg er også ret sikker på at man må sige hvad man vil som tiltalt. Man må da
i hvertfald nægte at udtale sig e.l.

Hvis der havde siddet nogen i en kassevogn og taget et billede af mig på en
MC, hvor nummerpladen ikke kunne ses, og derefter skrevet
nummerpladenummeret ned i en notesblok, ville jeg nok også - alt efter hvor
meget for hurtigt jeg havde kørt, lade politiet om at bevise at jeg var
skyldig.

Mon vi skal spørge i dk.videnskab.jura. Eller FUTTE. Det kan jeg ikke finde
ud af - så det kan I andre gøre hvis i vil.

Fra : boe

Dato : 30-05-01 13:30

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

Har du i øvrigt ikke fået din dom? Jeg kan næsten ikke vente med at se
præmisserne...jeg fatter simpelt hen ikke, hvordan du kan blive tiltalt for
ikke at ville fortælle hvem der var fører, når det fremgår af både loven og
politiets brev, at du ikke har pligt til at oplyse det, hvis du selv er
fører.

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 30-05-01 15:50

On Wed, 30 May 2001 14:29:34 +0200, "boe"
> [...]

>politiets brev, at du ikke har pligt til at oplyse det, hvis du selv er

Nej, jeg intet hørt fra Retten på Frederiksberg, efter jeg forlod
retslokalet.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 18:32

hvor kan man finde § i færdselsloven ( helst på nettet )
> Corel Photopaint, eller Adobe Photoshop. Når du gemmer et >billede i .

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-05-01 20:14

> [...]
> Hvordan bliver MCer fanget i fotofælder? Der er jo kun nummerplade bagpå.
> Tager den så billedet når man først er kørt forbi?

Der sidder en strømer med en kikkert inde i bilen og aflæser din nr. plade,
hvis det er en bemandet fælde.

Asger
ZX-10 (til salg)

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 20:52

"Asger Steffensen" <ast_nospam_@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> message news:grSQ6.430$h23.15337@news.get2net.dk...
> >

> Der sidder en strømer med en kikkert inde i bilen og aflæser din nr.

Når jeg siger at "den" tager et billede så mener jeg når det IKKE er en
bemandet fælde.

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-05-01 21:55

"> >

> Der sidder en strømer med en kikkert inde i bilen og aflæser din nr.
plade,
> hvis det er en bemandet fælde.

xxxxxxxxxxxxxxxx

Skal der ikke minimum være 2 betjente før end sådan en nedskrivning af
nummerplade gælder ???

Ellers kan man jo spørge ham betjenten pænt !!!!!!! om han nu også er SIKKER
på det er det rigtige nummer han har skrevet ned.... han kunne jo have
skrevet forkert ikke ???

--
MVH.
Jon larsen. ( som bestemt mener at man skal tage sin straf hvis man bliver

Fra : Christian Stidsen

Dato : 29-05-01 23:05

> [...]
SIKKER
>på det er det rigtige nummer han har skrevet ned.... han kunne jo have

----

En betjent er per definition et troværdigt vidne, hvorfor der kun kræves en
af slagsen.
- sagt med andre ord - er det hans ord mod dit ord er det hans der er
rigtigt...

Christian

Fra : Jesper FA

Dato : 30-05-01 01:23

Christian Stidsen wrote:

> En betjent er per definition et troværdigt vidne, hvorfor der kun kræves
> en af slagsen.
> - sagt med andre ord - er det hans ord mod dit ord er det hans der er
> rigtigt...

Og hvis den anklagede også er betjent.?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Christian Stidsen

Dato : 30-05-01 22:30

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis den anklagede også er betjent.?

I så fald vil det være den betjent der var på arbejde der vinder!
- så vidt jeg kan nå frem til!

Christian

Fra : Jesper FA

Dato : 03-06-01 13:49

Christian Stidsen wrote:

> I så fald vil det være den betjent der var på arbejde der vinder!
> - så vidt jeg kan nå frem til!

Ahh.. så betjentens ord er kun bedre når det er til statens fordel.. Fair
nok. :-/

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Christian Stidsen

Dato : 03-06-01 23:15

> Ahh.. så betjentens ord er kun bedre når det er til statens fordel.. Fair
> nok. :-/

Fidusen ligger i, at det er jobbet og ikke personen troværdigheden ligger i!

Christian