E-Mail
webnoob 5265
Mapper i Outlook
Fra : Gunnar

Dato : 01-05-05 10:16

Hej.
Jeg har lige haft en diskussion med en bekendt om forskellen mellem Outlook
og Outlook Express.
Han bruger Outlook og siger han kan lave mapper i programmet som så senere
kan læses
fra Webmail, kan det være rigtigt, eller er det noget andet han gør? Jeg
bruger Express og der
kan det ikke gøres fra.
Gunnar

Fra : Anders Lund

Dato : 01-05-05 10:44

Gunnar wrote:
> [...]
> kan læses
> fra Webmail, kan det være rigtigt, eller er det noget andet han gør? Jeg

Hvis det er Outlook op imod en Exchange server og han så bruger Exchange
serverens webmail, kan man godt se disse mapper. Outlook Express kan
ikke køre med en Exchange server på samme måde som Outlook kan.

Bruger du dit mail program op imod en POP3 konto, får du ikke de mapper
du laver i hverken Outlook eller outlook Express. Med POP3 henter du
blot mails og kan ikke noget mere advanceret.

Hvis du derimod benytter dig af IMAP (som både Outlook og Outlook
Express understøtter), kan du begynde at lave mapper på serveren. IMAP
er forskellig fra POP3 på den måde at alle mails bliver liggende på
serveren. Bruger du så en webmail på denne server vil du (typisk) se de
samme mapper som du har oprettet i dit mail program.

Men det hele kommer altså an på hvilken server dit mailprogram er koblet
op imod (Exchange/POP3/IMAP) og hvordan webmailen til dette er sat op.
Derfor findes der ikke noget helt svar ud fra det du har skrevet i dit
indlæg.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Gunnar

Dato : 01-05-05 15:26

> [...]
> op imod (Exchange/POP3/IMAP) og hvordan webmailen til dette er sat op.
> Derfor findes der ikke noget helt svar ud fra det du har skrevet i dit
Hej.
Det var dog meget oplysende. Jeg har ikke betragtet ham som meget angageret
men måske har jeg taget fejl og skal i lære hos ham. Jeg ved kun at han har
både
Webmail på kabeltv og på Tele dk, men ved ikke om det er pop3 eller IMAP.
Der er altid noget nyt at lære, og somme tider af en man ikke regner med.
Tak for det.
Gunnar