Outlook: Persons alder på fødselsdag?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-04-05 09:29

Fint at man kan oprette en årligt tilbagevendende begivenhed i
Outlook, f.eks. til fødselsdage. men hvordan holder man styr på hvor
gammel en person bliver? jeg lægger fødselsåret i feltet "Sted", men
der må være en mere elegant måde?

Kan man lave en macro der regner det ud?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Camilla

Dato : 21-04-05 13:28

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> gammel en person bliver? jeg lægger fødselsåret i feltet "Sted", men
> der må være en mere elegant måde?
>
> Kan man lave en macro der regner det ud?

Det er lidt nemmere at oprette den der har fødselsdag som kontaktperson,
finde fanebladet Detaljer og
skrive fødselsdatoen ind i feltet fødselsdag

Mvh Camilla

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-04-05 20:21

Den Thu, 21 Apr 2005 14:27:36 +0200, skrev Camilla:

>Det er lidt nemmere at oprette den der har fødselsdag som kontaktperson,
> finde fanebladet Detaljer og
>skrive fødselsdatoen ind i feltet fødselsdag

Jow, det kan jeg godt se, men så var der lige det med alderen?
Fedtmuleløsningen er stadig at bruge et uudnyttet felt til at notere
sig fødselsåret og så bruge lommeregneren hvert år.... eller hvad?

Venlig hilsen
Kurt

Fra : Calle.

Dato : 21-04-05 22:28

Kurt Hansen wrote:

> Jow, det kan jeg godt se, men så var der lige det med alderen?
> Fedtmuleløsningen er stadig at bruge et uudnyttet felt til at notere
> sig fødselsåret og så bruge lommeregneren hvert år.... eller hvad?

Nej, når du indtaster datoen, sætter du årstallet til fødselsåret.
--
Calle.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-04-05 14:31

Den Thu, 21 Apr 2005 23:28:20 +0200, skrev Calle.:

>Nej, når du indtaster datoen, sætter du årstallet til fødselsåret.

Arch, nå ja. Jeg så lige i ånden, at man skulle sidde og bladre i
kalenderen en måned ad gangen tilbage til 1932

Nu hjælper det. Så mangler jeg "kun" at få Outlook (eller en macro
eller et VB-script) til at regne fødselarens alder ud ved hver
fødselsdag. Ingen bud på det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Calle.

Dato : 22-04-05 19:23

Kurt Hansen wrote:

> [...]
>
> Nu hjælper det. Så mangler jeg "kun" at få Outlook (eller en macro
> eller et VB-script) til at regne fødselarens alder ud ved hver

Nej, jeg plejer at se på datoen, og så bruge simpel hovedregning.
Ellers brug en nokia mobil den viser hvor gamle folk bliver. når man
opretter en fødselsdags note spørger den om fødselsåret. Ved ikke lig
ehvorfor det ikke synkroniseres med over i Outlook
--
Calle.