[Hamster] Telnet diverse
Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-04-05 14:02

Hej,

Lige et par spørgsmål ang. telnet til Hamster news server:

1. Hvordan sætter man en længere timeout?
Min timer out efter *ret* få sekunder (ca. 10)
- og når man nu ikke er for stiv i kommandoerne i forvejen ...

2. Hvordan logger man ind?
Den siger hele tiden:
480 Authentication required
- ved alt andet end date, help og quit

På forhånd tak,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-04-05 16:13

Således skrev Jørn Andersen den Sat, 09 Apr 2005 15:01:35 +0200:

>1. Hvordan sætter man en længere timeout?
>Min timer out efter *ret* få sekunder (ca. 10)
>- og når man nu ikke er for stiv i kommandoerne i forvejen ...

I min gamle 2.0.4.0 er det under Configuration -> General settings ->
Fanebladet Misc, Default timeout...

>2. Hvordan logger man ind?
>Den siger hele tiden:
>480 Authentication required
>- ved alt andet end date, help og quit

authinfo user dit_brugernavn

Så siger den
>381 More authentication information required

og så giver du den

authinfo pass dit_password

Knud
--
NP: Oz Noy - Damn, This Groove!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-04-05 15:19

On Sat, 09 Apr 2005 17:13:22 +0200, Knud Winckelmann
<07032005@winck.dk> wrote:

>I min gamle 2.0.4.0
Hmmm, min hedder 1.3, såh ...
>er det under Configuration -> General settings ->
>Fanebladet Misc, Default timeout...

Tak - det viser sig, at Telnet ikke er omfattet af denne setting (som
hos mig stod til 120 sek - sikkert en default). Derimod ...

>authinfo user dit_brugernavn
>authinfo pass dit_password

Og det virker

.... så snart man er logget ind, er der tilsyneladende ingen (eller i
hvert fald en meget lang) timeout, men altså kun 10 sek. før login.

Mange tak for hjælpen!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-04-05 22:10

Således skrev Jørn Andersen den Sun, 10 Apr 2005 16:19:15 +0200:

>Tak - det viser sig, at Telnet ikke er omfattet af denne setting (som
>hos mig stod til 120 sek - sikkert en default). Derimod ...

Nu jeg ser nærmere på den indstilling, blivere jeg mere og mere sikker
på at den handler om forbindelser *ud* af huset, dvs. forbindelser fra
Hamsteren og til andre servere.

Den anden kan man så åbenbart ikke pille ved.

Knud
--
God is real... unless declared an integer...