sms via e-mail
Fra : Kim Garlin

Dato : 09-04-05 08:03

Hej!
Før i tiden kunne man sende gratis sms via e-mail fra sin pc. Det er vist
ikke almindeligt længere, vel? Det var vel også en service ens net-udbyder
normalt tilbød dengang. Hvad er der sket på dette område?

Venlig hilsen

Kim Garlin

Fra : Mads

Dato : 09-04-05 09:27

On Sat, 9 Apr 2005 09:03:28 +0200, "Kim Garlin" <garlin@garlin.dk>
wrote:

> [...]
>ikke almindeligt længere, vel? Det var vel også en service ens net-udbyder
>normalt tilbød dengang. Hvad er der sket på dette område?

Hvis du har mobilabbonnement hos Orange/Telia, så er der
en lille gratis addon til Outlook Express som gør at du kan
sende SMS'er fra dit mailprogram

Om nogen af de andre teleselskaber har noget lign. ved jeg ikke

mvh Mads

Fra : Calle.

Dato : 09-04-05 10:05

Mads wrote:

> Hvis du har mobilabbonnement hos Orange/Telia, så er der
> en lille gratis addon til Outlook Express som gør at du kan
> sende SMS'er fra dit mailprogram
>
> Om nogen af de andre teleselskaber har noget lign. ved jeg ikke

Hvor finder man det addon, jeg har da kun en email til min egen mobil, men
kunne da godt bruge det andet også.
--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 09-04-05 10:22

On Sat, 9 Apr 2005 11:05:12 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Hvor finder man det addon, jeg har da kun en email til min egen mobil, men
>kunne da godt bruge det andet også.

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/generated/business/business/Produkter_priser/Services/SMSexecutive_start.jsp

Håber det lange link virker.

Ellers søg på Google efter : SMS executive
Så er det det tredie link der dukker op ( Teliamobile DK )

mvh Mads

Fra : Willie Garvin

Dato : 27-04-05 22:18

On Sat, 09 Apr 2005 11:21:30 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com>
wrote:

> [...]
>
>Håber det lange link virker.
>
>Ellers søg på Google efter : SMS executive
>Så er det det tredie link der dukker op ( Teliamobile DK )

I det link du giver, står der intet om at sms er gratis. Det var jo
det der blev bedt om. Det er allerhøjest selve programmet der intet
koster.
Kig for neden i annoncen - der står: "Hvad koster det?
Hver SMS, du sender, bliver afregnet direkte på din regning fra Telia.
Det koster 0,80 kr. ekskl. moms. pr. besked, du sender til danske
mobilnumre, og 3,20 kr. til internationale mobilnumre. Sender du til
flere numre på én gang, betaler du pr. modtager."
Iøvrigt kan man sende "sms-agtige" beskeder til Telia-mobil brugere på
følgende måde:

Send en e-mail i rå tekst til xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk hvor xxxxxxxx
er abbonentens mobilnummer. Denne service er endnu ikke ril rådighed
for Orange abbonenter, men det skulle komme i løbet af årets sidste
kvartal.
--
- A

Fra : Mads

Dato : 28-04-05 00:00

On Wed, 27 Apr 2005 23:18:22 +0200, Willie Garvin <no@way.net> wrote:

>I det link du giver, står der intet om at sms er gratis. Det var jo
>det der blev bedt om. Det er allerhøjest selve programmet der intet
>koster.

Jeg har ikke sagt at det var gratis. Programmet er gratis, men det
koster alm. SMS takst at sende en SMS med programmet.
Det står jo også højt og tydeligt på den side jeg linkede til.

Men er de 20 øre da så vigtige? Jeg syne det er vigtigere om
det virker og det gør det. Jeg bruger det selv dagligt.

mvh Mads

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-04-05 12:16

Mads skrev:

> Hvis du har mobilabbonnement hos Orange/Telia, så er der
> en lille gratis addon til Outlook Express som gør at du kan
> sende SMS'er fra dit mailprogram

Jeg kan ikke se at man kan bruge Outlook Express men *kun* Outlook.

--
MVH Lars

Fra : Mads

Dato : 09-04-05 12:23

On Sat, 09 Apr 2005 13:15:45 +0200, Lars Raaby <lars.raaby@gmail.com>
wrote:

>Jeg kan ikke se at man kan bruge Outlook Express men *kun* Outlook.

Hmm, ja det kan du selvfølgelig have ret i. Beklager meget at jeg
fik forvekslet de to programmer. De ligner jo hinanden en hel del.

mvh Mads