Søger dansksproget webmail med god pl
Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-03-05 03:11

Hej

Jeg har en kammerat, der ikke er god til engelsk. Han står
og mangler en gratis WWW-baseret email, og helst en med god
plads, dvs. ikke Hotmail (der stadig ligger og fedter rundt
med 2 MB).

Jeg henviste ham for nogle uger siden til Yahoos mail, men
den vil han ikke bruge da det engelske er for svært for ham.

Hvad er der af muligheder? Han bruger p.t. Ofir, men dér får
man kun 2 MB plads, hvilket jeg mener er fuldstændig urimeligt.

Det skal også være gratis.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anders Lund

Dato : 29-03-05 06:14

Peter Knutsen wrote:
> Jeg har en kammerat, der ikke er god til engelsk. Han står og mangler en
> gratis WWW-baseret email, og helst en med god plads, dvs. ikke Hotmail
> (der stadig ligger og fedter rundt med 2 MB).

Der var en som oprettede et indlæg her i gruppen for nogle uger/måneder
siden med en opskrift på hvordan man opgraderede sin hotmail konto til
250MB. Den gik ud på at man rettede sine indstillinger til at boede i
USA eller et andet sted, lukkede sin konto og genåbnede den. Herefter
kunne man bare vælge sit land som Danmark igen.

Kan godt være at jeg husker galt med fremgangsmåden, men der var i hvert
fald nogle stykker som sagde det virkede.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Erling

Dato : 29-03-05 08:00

Anders Lund skrev:

> [...]
>
> Kan godt være at jeg husker galt med fremgangsmåden, men der var i hvert
> fald nogle stykker som sagde det virkede.

Hej.
Det med opgradering til 250 mb mail behøver man ikke mere.
Jeg oprettede en ny yahoo mailadresse (yahoo.dk) for ca. 1 uge siden og
den viser at der er plads til 250 mb mail.
Desuden er teksten på dansk - med undtagelse af nogle enkelte steder,
hvor man åbenbart har "glemt" at oversætte fra engelsk til dansk, f.eks.
"Messages 1-3 of 3", men det er vel til at leve med.
mvh
Erling S.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 08:35

Anders Lund skrev:

> [...]
> indstillinger til at boede i USA eller et andet sted, lukkede sin
> konto og genåbnede den. Herefter kunne man bare vælge sit land som

Her er måden at opgraderer sin hotmail,og det virker :).

Microsoft har lenge lovet 250MB mail plass på Hotmail, men i Norge får
vi fortsatt bare 2MB og når dennne blir oppdatert er det ingen som vet. For
oss som ikke klarer å vente på Microsoft oppdaterer vi den heller selv.

slik oppdaterer du din hotmail konto fra 2MB til 250MB:

1. Logg deg inn på din hotmail konto. velg så "Options" (denne finner
du oppe i høyre hjørne)

2 Velg så "Personal" og trykk på "My Profile".
så forandrer du instillningene til disse:

country/region: United States
state: Hawaii
postcode: 96801
(du kan godt bruke en annen stat, men du må ha korrekt postkoden
ellers fungerer dette ikke.)

Trykk så på update og continue

3. gå så til "Personal" og velg "Language". sett denne til English

4. Så kommer det viktikste: lag en ny mail mappe, flytt over alle
mailene dine til denne. Dette gjør du for at du ikke skal miste noen mail
under oppdateringen. Vi gjorde dette velykket uten å opprette ny mappe, men
noen tilbakemeldinger har opplyst at de mistet mailen under oppdateringen.

5. etter at du er ferdig med dette (1-4) limer du inn denne adressen i
adressefeltet (IKKE LOGG AV HOTMAIL)
http://by17fd.bay17.hotmail.msn.com/cgi-bin/accountclose

du vil få opp meldingen: This will close down your account. . el.
Trykk OK for å deaktivere kontoen din.

6. Gå så til http://www.hotmail.com og logg deg på med ditt brukernavn
og passord.
etter noen museklikk er du inne på din hotmail konto igjen.

7. du vil nå se at du har fått 25MB lagringsplass. innen 30 dager vil
kontoen bli oppdatert til 250MB.

> Kan godt være at jeg husker galt med fremgangsmåden, men der var i
> hvert fald nogle stykker som sagde det virkede.

Fremgangsmåden virker uden problemer.

--
Otto Pæd