Hvordan flyttes placering af "standard-PST~
Fra : Fly

Dato : 20-03-05 13:23

Hej!

Jeg vil gerne flytte min standard pst-fil til en anden placering. Den ligger
lige nu i en lang sti:
C:\Documents and Settings\MIT PROFILNAVN\Lokale indstillinger\Application
Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Den skal ngerne flyttes til f.eks. D:\email\Outlook.pst

Grunden er at alt hvad jeg vil have taget backup af ligger på mit D-drev så
det er for at huske at få det hele med.

Outlook siger bare at netop denne fil og filplacering ikke kan/må flyttes
til en anden sti. Det er sikkert noget med at der er flere brugerprofiler
men der er kun mig der bruger PC'en.

-Fly

Fra : idi amin

Dato : 20-03-05 14:43

Fly wrote:
> [...]
> til en anden sti. Det er sikkert noget med at der er flere brugerprofiler

funktioner - indstillinger - vedligeholdelse - lagringsmappe

Fra : Fly

Dato : 20-03-05 15:04

"idi amin" <kill@kill.kill> skrev i en meddelelse
> funktioner - indstillinger - vedligeholdelse - lagringsmappe

Hej igen!

Nej, det er netop det jeg ikke kan. Nu har jeg rodet lidt i
hjælpefunktionen, men kan det virkelig passe at jeg ikke selv kan bestemme
hvor min standard PST-fil ligger - altså den hvor min post kommer ned i,
kalenderen ligger som standard o.s.v. I hjælpemenuen står der:
-Fly
Hvis du vil se, hvor filer standardmeddelelseslager og andre datafiler
opbevares i de forskellige versioner af Microsoft Windows, skal du se emnet
om placering af Outlook-filer . Vær opmærksom på følgende:

a.. Du kan gemme, kopiere og flytte en datafil (undtagen den fil, der
bruges som standardmeddelelseslager) til en anden placering på harddisken,
en diskette eller et netværksshare. Husk dog, at du ikke kan åbne .lis-filer
fra et netværksshare. Du skal huske, at du skal have læse/skrive-tilladelser
til at åbne .pst-filen fra en netværksshare.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-03-05 15:51

Fly skrev:

> Outlook siger bare at netop denne fil og filplacering ikke
> kan/må flyttes til en anden sti.

Er det så ikke fordi at du forsøger at flytte filen imens
Outlook kører?

Prøv at lukke Outlook, flyt filen til den ønskede placering og
start så Outlook igen. Den vil så brokke sig over, at filen ikke
kan findes, men så klikker du blot på 'Gennemse' og fortæller
den hvor den ligger.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Fly

Dato : 20-03-05 16:16

> [...]
> start så Outlook igen. Den vil så brokke sig over, at filen ikke
> kan findes, men så klikker du blot på 'Gennemse' og fortæller

Hej Thomas!
(og info til resten af gruppen)

Det virkede med at slette filen (efter selvfølgelig at have kopieret den...)

-Fly