Hastighed på Newshosting.
Fra : Fynbo

Dato : 15-03-05 17:49

Har i også problemer med hastigheden på newshosting..?

Kører kun med ca. 80 kbps på en 4 mbit linie.

Nogen der har en løsning?

Eller måske Giganews?

Den kører da i det mindste med 2 mbit på min 4 mbit linie.

Fynbo

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 17-03-05 18:22

"Fynbo" <invalid.m@il.dk> skrev i en meddelelse
> Har i også problemer med hastigheden på newshosting..?

Ja det skal jeg lige love for. Jeg kan ikke lige huske hvilken dag det
skete, men det er vel omkring halvanden uge siden at hastigheden faldt
enormt og den har ikke været på normal siden.

> Kører kun med ca. 80 kbps på en 4 mbit linie.

Mit gennemsnit ligger på ca. 20 KByte per. forbindelse, før dette havde jeg
sjældent problemer med at udnytte min 1 MBit linie med en enkelt
forbindelse.

> Nogen der har en løsning?

Tja, supporten hos Newshosting var ikke meget værd, de bad mig prøve de
alternative porte som kan findes på deres hjemmeside for at prøve at få
trafikken smidt en anden vej rundt. På trods af at jeg i to mails har
understreget at problemet er identisk for både nntp og webnews, så blev det
med webnews fuldstændigt ignoreret. For mig er webnews ellers et større
problem, da jeg nemt kan få gang i flere forbindelser ad gangen med nntp
(4-5 stykker for 1MBit), men når jeg har brug for webnews er det langt mere
bøvlet at køre med flere forbindelser.
De alternative porte gjorde ikke den mindste forskel.
Derefter var meldingen at så var det ikke et problem de kunne gøre noget
ved.
Men så ville jeg da godt vide hvem der så kan.
Jeg har internet hos TDC, hvis det skulle gøre nogen forskel.
Det kunne måske tænkes at de saboterer andre newsudbydere, så deres egen
server ikke synes så elendig :)

> Eller måske Giganews?
Nu har jeg ellers været meget glad for Newshosting de seneste år, men indtil
nu har jeg heller ikke før oplevet forringelser, bortset fra at de ikke har
givet julegaver de sidste par år :).
Men hvis dette ikke meget snart bliver bedre er jeg smuttet.
Jeg har selv været ved at overveje Easynews, da de også har webnews.
Kan webnews hos Easynews også lave nzb filer?

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-03-05 22:51

Martin Sinkjær <attila@deletethis.pc.dk> skrev 2005-03-17:

> [...]
> Jeg har selv været ved at overveje Easynews, da de også har webnews.
> Kan webnews hos Easynews også lave nzb filer?

Prøv at læse her:

http://forum.newsbin.com/viewforum.php?f=23&sid=9d44b0d716c96fae280ad143023a20ad

med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 19-03-05 17:38

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skete, men det er vel omkring halvanden uge siden at hastigheden faldt
> enormt og den har ikke været på normal siden.

Ahh, nu har de som har været skyld i problemet, endelig fået sparket til
deres udstyr, så nu kører det igen glimrende.

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 22-03-05 16:23

> Ahh, nu har de som har været skyld i problemet, endelig fået sparket til
> deres udstyr, så nu kører det igen glimrende.

Bah, lidt for optimistisk.
Det holdt ikke ved.

Martin Sinkjær