Mozilla Thunderbird
Fra : Marberg

Dato : 14-03-05 16:23

File blev blokeret, da filnavnet har et dobbelt filtypenavn.

Denne besked fik jeg, og jeg kan ikke huske hvordan man åbner, et
worddokument

Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-03-05 16:35

Marberg wrote:

> File blev blokeret, da filnavnet har et dobbelt filtypenavn.

Altså noget lignende det her?
FreeMonney.doc.src

> Denne besked fik jeg, og jeg kan ikke huske hvordan man åbner, et
> worddokument

Er du sikker på det er et Word-dokument?

Hvis du har Windows sat til at skjule filtypenavne, vil en fil som
"FreeMonney.doc.src" istedet ses som "FreeMonney.doc". En sådan fil vil
sandsynligvis være vedhæftet en virus, trojan, orm eller andre
ubehageligheder.

Gem filen på harddisken (højreklik) og scan den for vira. Er du sikker på
det er et hamløst Worddokument, så bare åbn det. Slet evt. filens ekstra
extension (efternavn).

--
Mvh. Lars

Fra : Marberg

Dato : 14-03-05 17:07

Lars Jørgensen wrote:

> Altså noget lignende det her?
> FreeMonney.doc.src

> Er du sikker på det er et Word-dokument?
Ja

> 140305.doc File blev blokeret, da filnavnet har et dobbelt filtypenavn.
En kollega har sendt det til mig og der er ikke virus imellem os!

Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-03-05 17:36

Marberg wrote:

> En kollega har sendt det til mig og der er ikke virus imellem os!

Kan du højreklikke på den vedhæftede fil og vælge "Gem som..."?
Det burde du kunne.

Hvis du har wabmail-adgang til mailserveren, så prøv den vej. Jeg har ikke
oplevet TB opføre sig sådan.

--
Mvh. Lars

Fra : Marberg

Dato : 15-03-05 10:13

Lars Jørgensen wrote:

> Kan du højreklikke på den vedhæftede fil og vælge "Gem som..."?
> Det burde du kunne.
>
> Nej det kan jeg ikke,der vises slet ikke nogen vedheftet filer.
Og hvordan giver den sig selv dobbelt filtypenavn!?
Det er jo et ganske alm.tekst brev der bliver sendt fra A til B

Er det Mozilla tror du?

Hilsen
Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-05 12:16

Den 15-03-05 10.13 skrev Marberg følgende:

> Og hvordan giver den sig selv dobbelt filtypenavn!?
> Det er jo et ganske alm.tekst brev der bliver sendt fra A til B
>
> Er det Mozilla tror du?

Nej, det er ikke Mozilla. Enten er det afsenderen, der ikke har styr på
det med filtyper, og som derfor har kommet til at give filen en ekstra
filtype. Eller også er der alligevel virus mellem jer.

Har du tjekket, hvad den rette filtype er? Altså, hvad der står på
spørgsmålenes plads: 140305.doc.???

Hvis der står "doc" (altså: 140305.doc.doc), er det nok afsenderen, der
har givet det en ekstra filtype, måske det samme, hvis der står "zip".
Hvis det er noget andet end doc eller zip, ville jeg passe meget på med
at åbne filen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Marberg

Dato : 15-03-05 15:33

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 15-03-05 10.13 skrev Marberg følgende:
>

> Har du tjekket, hvad den rette filtype er? Altså, hvad der står på
> spørgsmålenes plads: 140305.doc.???

Filen hedder noget så almindeligt som " Brev til Reza og Chr. 140305 doc."

Det er et alm. brev som er skrevet i Word hvor mozilla har hentet filen fra.

> [...]
> har givet det en ekstra filtype, måske det samme, hvis der står "zip".
> Hvis det er noget andet end doc eller zip, ville jeg passe meget på med

Kan det have nogen betydning at jeg som modtager ikke har Word men Open
office?

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-05 15:42

Den 15-03-05 15.32 skrev Marberg følgende:

> Filen hedder noget så almindeligt som " Brev til Reza og Chr. 140305 doc."

Er du sikker på, at det er hele navnet? Og er det sidste punktum med i
navnet, eller afslutter det bare din sætning? Det kan være, Thunderbird
bliver forvirret over, at der er et punktum efter Chr, men der må næsten
være et punktum mere.

> Kan det have nogen betydning at jeg som modtager ikke har Word men Open
> office?

Nej.

Hvis der ikke står noget personligt i dokumentet, er du velkommen til at
videresende det til mig. Så kan jeg tjekke, om der er noget at være
bange for, og måske finde ud af, hvad der får Thunderbird til at brokke
sig. Du skal i så fald sende til: kim(snabela)kimludvigsen.dk

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af skidtet ind på

Fra : Marberg

Dato : 15-03-05 10:14

Fra : Marberg

Dato : 15-03-05 10:14