webmail
Fra : Bæ9

Dato : 12-03-05 11:12

Hej NG
findes der en god (!) dansk (!) gratis mailservice der kan læses via f ex
outlook express

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 13:08

Den 12-03-05 11.12 skrev Bæ9 følgende:

> findes der en god (!) dansk (!) gratis mailservice der kan læses via f ex
> outlook express

Er der noget galt med TDCs?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Bæ9

Dato : 12-03-05 13:35

> Er der noget galt med TDCs?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

jeg har prøvet at lave en postkasse hos deres freemail, men hvordan henter
jeg den ind i min outlook express?

Jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke.

Har forsøgt at oprette en konto i oe, men så kom jeg til at jeg skulle
skrive en http-adresse og den kender jeg ikke.

Jeg kan godt med deres webmail, som jo følger med når man har tdc som
udbyder, hvad jeg har. Det går helt af sig selv.

Jeg ved også at man kan med ms-hotmail, men det er jeg ikke interesseret i,
medmindre det bliver den sidste løsning.

Jeg skal bruge dette til et par postkasser til fruen og ungerne, så de kan
læse deres post i fred og ro uden min indblanding.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 14:09

Den 12-03-05 13.35 skrev Bæ9 følgende:

> [...]
>
> Jeg skal bruge dette til et par postkasser til fruen og ungerne, så de kan
> læse deres post i fred og ro uden min indblanding.

Ok, du har altså oprettet den medfølgende konto, men vil gerne have et
par stykker mere. Du har flere muligheder, enten en mailservice som den
du startede med at efterlyse - jeg ved dog ikke, om du kan finde en på
dansk som understøtter pop-mail (så du kan hente mailen med et
mailprogram), måske andre kender en.

Alternativt kan du oprette aliasser hos TDC, så I får hver sin adresse.
Det er dog ikke selvstændige mailadresser, så de samles reelt sammen i
en enkelt mailboks, og de hentes samlet af dit mailprogram. Men fordi de
er forskellige i til-feltet, kan du bruge filtre i Outlook Express til
at sortere mailsene ud i forskellige mapper. Du kan evt. læse hvordan
det gøres her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oefiltre-trin.html
Vær opmærksom på, at det skal gøres lidt anderledes, hvis I har hver sin
brugerkonto på Windows. Og at I vist nok vil kunne læse hinandens mails
med den løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : Bæ9

Dato : 12-03-05 14:23

> [...]
> Vær opmærksom på, at det skal gøres lidt anderledes, hvis I har hver sin
> brugerkonto på Windows. Og at I vist nok vil kunne læse hinandens mails

den sidste løsning du foreslår kender jeg netop og den virker fint, bortset
fra "brevhemmelighederne", men det er nogle pop3-mailboxw jeg jo nok skal
have, da det der med brevhemmelighed er essensen i hele projektet.

Så jeg må jo nok ty til hotmail, medmindre andre kender noget dansk (af en
vis kvalitet) og uden et alt for fancy domain-navn.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 15:06

Den 12-03-05 14.22 skrev Bæ9 følgende:

> den sidste løsning du foreslår kender jeg netop og den virker fint, bortset
> fra "brevhemmelighederne", men det er nogle pop3-mailboxw jeg jo nok skal
> have, da det der med brevhemmelighed er essensen i hele projektet.

Har du opsat computeren med forskellige brugere og adgangskoder? For
ellers vil I jo under alle omstændigheder kunne læse hinandens mails.
Hvis brevhemmeligheden er vigtigst, er det nok nemmest at bruge en
webbaseret tjeneste i stedet for at have mailsene liggende på computeren.

> Så jeg må jo nok ty til hotmail, medmindre andre kender noget dansk (af en
> vis kvalitet) og uden et alt for fancy domain-navn.

Yahoo findes i dansk version. http://mail.yahoo.com - klik på Danmark
nederst på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan minimerer

Fra : Bæ9

Dato : 12-03-05 17:32

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan minimerer

Det er tre computere på et fælles lan, men jeg tror du har ret i at jeg skal
ud og søge efter noget web-baseret.

Hotmail kan dog bruges af OE.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 19:07

Den 12-03-05 17.32 skrev Bæ9 følgende:

> Det er tre computere på et fælles lan, men jeg tror du har ret i at jeg skal
> ud og søge efter noget web-baseret.

Så skulle du kunne sætte det op med forskellige aliasser hos TDC og
filtre i OE.

Jeg sidder ikke med en Windows lige ved hånden, så jeg kan teste, men
det skulle være muligt at oprette filtre, der kun henter det som har
bestemte adresser i til-feltet, mens resten efterlades på serveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine

Fra : Bæ9

Dato : 12-03-05 21:45

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine

hmmm - er der et sådanne filter? Meddelsesregler!! Nårh ja - jeg prøver, men
brevhemmelighederne er ikke længere væk end et login på tdconline......

Men - det skal tjekkes.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-03-05 02:01

"Bæ9" <da@da.dada> skrev i en meddelelse

> hmmm - er der et sådanne filter? Meddelsesregler!! Nårh ja - jeg prøver,
men
> brevhemmelighederne er ikke længere væk end et login på tdconline......
>
> Men - det skal tjekkes.

Hvis I når frem til, at det ikke nødvendigvis behøver at være en dansk
tjeneste, så prøv www.portalen.no
Deres gratis mail kan både læses online og via pop3 forwardes til f.eks. oe.

Kurt

Fra : per

Dato : 13-03-05 12:37

Ved at søge på Google på: mailkonto gratis pop3
fandt jeg bl.a. denne:
http://www.hugonet.dk/default.asp?main=opretmail&tjekcode=1

Du kan oprette gratis domæne med mail tilknyttet på
www.1go.dk

Jeg har flere f.eks. http://indien.1go.dk