Program til forwarding af pop-mails?
Fra : thomashygum@gmail.co~

Dato : 11-03-05 08:51

Findes der et gratis program, der ligger i baggrunden og henter mails
på min pop-server, og som kan vidersende dem til en anden email?

Det skal gerne samtidig kunne fungere som en slags server, hvor mit
alm. emailprogram henter mails.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-03-05 02:05

thomashygum@gmail.com wrote:
> Findes der et gratis program, der ligger i baggrunden og henter mails
> på min pop-server, og som kan vidersende dem til en anden email?

En tanke - alt efter hvilket mail program du bruger, kan du sætte dette
til at vidersende disse mails. I Outlook (Express) gøres dette med
meddelses regler.

> Det skal gerne samtidig kunne fungere som en slags server, hvor mit
> alm. emailprogram henter mails.

Hvis du kan opsætte dit mail program til overstående, har det allerede
modtaget mailen. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : thomashygum@gmail.co~

Dato : 12-03-05 08:11

Det er rigtigt, det kunne lade sig gøre, hvis jeg brugte outlook
express, men jeg vil meget hellere bruge Thunderbird, og der findes
ikke sådan en meddelsesregel..

Fra : Anders Lund

Dato : 12-03-05 10:35

thomashygum@gmail.com wrote:
> Det er rigtigt, det kunne lade sig gøre, hvis jeg brugte outlook
> express, men jeg vil meget hellere bruge Thunderbird, og der findes
> ikke sådan en meddelsesregel..

Det kan jeg godt se. Hvad med Hamster? Det kan lave en masse ting - jeg
har kun brugt det til news, men det kan så vidt jeg kan huske også lave
noget POP3 - sikkert også med at hente fra en ekstern POP3 og agere
server for mail klienter.

Fra : Calle.

Dato : 12-03-05 15:15

Anders Lund wrote:

> [...]
> jeg har kun brugt det til news, men det kan så vidt jeg kan huske
> også lave noget POP3 - sikkert også med at hente fra en ekstern POP3
hvorfor ikke gøre de direkte på din mailserver. Jeg har endnu ikke set en
mailbox der ikke har forward funktion
--
Calle.

Fra : thomashygum@gmail.co~

Dato : 14-03-05 09:04

Jeg vil ikke gøre det på min mailserver, det har jeg nemlig prøvet.
Den bouncer tilbage til afsenderen, hvis forwardmailen ikke lige
virker. Så afsenderen får en fejlmeddelse om at have sendt til en
mail, vedkommende ikke kender:

afsender -> mig -> min backup-forward-mail

min server sender, når f.eks. backup-forward-mail-serveren ikke lige
er tilgængelig, en meddelse tilbage til brugeren om det. En meddelse i
det der daemon-sprog og format, som ingen normale mennesker forstår:

afsender <- min backup-forward-mail

og afsender vil undres, fordi vedkommende aldrig har sendt til min
backup-forward-mail

Fra : Calle.

Dato : 14-03-05 15:47

> [...]
>
> afsender <- min backup-forward-mail
>
> og afsender vil undres, fordi vedkommende aldrig har sendt til min

Hvor tit er det lige at en udbyder mailserver er nede! Jeg har endnu ikke
haft problemer med det
--
Calle.

Fra : thomashygum@gmail.co~

Dato : 15-03-05 16:06

min backup-mail er gmail, og det er sket flere gange, at den ikke lige
tager imod mailen. Og den besked er gået tilbage til afsenderen