Kopi af e-mails til CD
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-05 08:34

Slået fast:Jeg er nybegynder og skal derfor ha`det ind med skeer.
Mine mails i mappen "Sendt post",vil jeg gerne have kopieret over på en
CD.Det mener jeg skal gøres i "Stifinder" ved at trække dem til
CD-drevet.Men det er jo en betingelse,jeg kan åbne mappen de ligger
i.Her er så problemet:Når jeg søger efter mappen får jeg "sti" så langt
som sidste efterår.Men det kan absolut ikke åbnes.I stedet popup`er det
op med et skilt "Log på Microsoft.net passport".Jeg forstår
ingenting.Jeg har prøvet "egenskaber" på mappen,og kan se den er
skrivebeskyttet.Som ikke kan ændres.Kan kopieringen gøres på en lettere
måde.På forhånd tak.

VH. Mosebaek.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads

Dato : 10-03-05 10:27

On Thu, 10 Mar 2005 07:33:35 GMT, "Mosebaek" <Mosebaek.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>ingenting.Jeg har prøvet "egenskaber" på mappen,og kan se den er
>skrivebeskyttet.Som ikke kan ændres.Kan kopieringen gøres på en lettere

Nu skriver du ikke hvilket mail program du bruger, men det er vel
Outlook eller Outlook Ekspress. I så fald er mappen Sendt Post ikke
en mappe på din harddisk, men kun en der findes inde i mail
programmet.
Derfor er du nok nødt til først at gemme dine sendte mails ud af mail
programmet og placere dem i en mappe hvorfra du kan overføre dem
til en CD. Marker de mails du vil have ud på CD'en og vælg Gem Som
i menuen Filer.

mvh Mads

Fra : Calle.

Dato : 11-03-05 00:14

Mads wrote:
ikke hvilket mail program du bruger, men det er vel
> Outlook eller Outlook Ekspress. I så fald er mappen Sendt Post ikke
> en mappe på din harddisk, men kun en der findes inde i mail
> programmet.

Vrøvl. de ligger i "sendt post.dbx" filen

--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 11-03-05 09:27

On Fri, 11 Mar 2005 00:14:10 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Vrøvl. de ligger i "sendt post.dbx" filen

Og det kan du udtale dig så sikkert om, selvom
vi ikke ved hvilket email program der er tale om ?

MS Outlook gemmer f.eks. ikke sine filer på den
måde. Her ligger alle mails i den samme store PST fil.

mvh Mads

Fra : Calle.

Dato : 11-03-05 17:35

Mads wrote:

> Og det kan du udtale dig så sikkert om, selvom
> vi ikke ved hvilket email program der er tale om ?
>
> MS Outlook gemmer f.eks. ikke sine filer på den
> måde. Her ligger alle mails i den samme store PST fil.

Jeps, men hvis du læste det indlæg jeg svarede på, så blev der nævt OE. Og
det var hans svar jeg kommenterede.

--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 11-03-05 18:19

On Fri, 11 Mar 2005 17:35:14 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Jeps, men hvis du læste det indlæg jeg svarede på, så blev der nævt OE. Og
>det var hans svar jeg kommenterede.

Det var mit indlæg du svarede på og det var mig der spurgte om der
var tale om OE eller MS Outlook.

Mosebæk som stillede det oprindelige spørgsmål nævnte
ikke hvilket program han brugte.

mvh Mads

Fra : Calle.

Dato : 11-03-05 19:04

Mads wrote:
> Mosebæk som stillede det oprindelige spørgsmål nævnte
> ikke hvilket program han brugte.

Er jeg klar over, og jeg svarede dig på dette:
-- klip fra dit indlæg --
> Outlook eller Outlook Ekspress. I så fald er mappen Sendt Post ikke
> en mappe på din harddisk, men kun en der findes inde i mail
> programmet.
-- klip slut --
Og det var der jeg kommenterde at "sendt post" ER på harddisken, og hedder
"sendt post.dbx" i IKKE kun findes inde i mailprogrammet.

--
Calle.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 01:38

Hej Mosebaek, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> på en CD.Det mener jeg skal gøres i "Stifinder" ved at trække dem
> til CD-drevet.Men det er jo en betingelse,jeg kan åbne mappen de

Som Calle siger ligger de i filen "Sendt post.dbx".

Alle OE-mapperne (set inde fra OE) befinder sig i én folder på
harddisken, og hver mappe (set inde fra OE) ligger i en fil ved samme
navn som mappen og med halen .dbx
Dvs. fx din indbakke ligger i filen "Indbakke.dbx" etc.

På harddiskniveau (altså _ikke_ set inde fra OE men i fx Stifinder
eller i et andet filhåndteringsprogram) kan du finde filerne og deres
(harddisk)folder på bl.a. en af to flg. måder:

1. Søg på "*.dbx". Hele molevitten viser sig så, når disse filer er
fundet.

2. Inde i OE kan du i menuen under Funktioner, Indstillinger,
Vedligeholdelse finde en knap ved navn "Lagringsmappe". Klikker du på
den, kommer der en boks frem, hvor du kan se hvor på harddisken, OE
gemmer sine .dbx-filer (og dermed "OE-mapper").

Herefter kan du så lukke OE og i Stifinder e.l. finde den lagringsmappe
(som er en harddiskfolder) og kopiere .dbx-filerne efter behag.

Hint: Inde i OE under Funktioner, Indstillinger, Vedligeholdelse,
Lagringsmappe kan du også flytte dem til et andet sted, hvis du finder
det mere praktisk. Så flytter OE/Windows filerne til den
(harddisk)folder, du nu vælger at have dem i. Og der lagres de
selvfølgelig også fremover.

Fx har jeg en folder ved navn G:\Data\
Under denne har jeg bl.a. G:\Date\Mail\, som jeg har udpeget som
lagringsmappe for (og i) OE.
Det er rimelig nemt at finde en stribe foldere på harddisken med sine
datafiler, hvis man har dem liggende i sådanne subfoldere tæt på roden
og samlet tæt på hinanden.

_Vigtigt!_ Lagringsmappen skal selvfølgelig fortsat ligge på en fast
disk (dvs. harddisk), hvis du vælger at flytte Lagringsmappen.
Du må _ikke_ bruge metoden til at kopiere med, da det er stedet, hvor
OE fremover leder efter og lagrer dine mails.
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mads

Dato : 11-03-05 09:27

On Fri, 11 Mar 2005 01:37:51 +0100, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Som Calle siger ligger de i filen "Sendt post.dbx".

Ved du da hvilket mail program manden bruger ?

mvh Mads

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 15:42

Hej Mads, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ved du da hvilket mail program manden bruger ?

Nej, du har ret i, at jeg ud fra konteksten gættede.

Men dels nævnte jeg OE uafladeligt. Dels vil han ikke finde de omtalte
funktioner, hvis det ikke er OE. Så det kan højst være spildt arbejde
med at skrive indlægget.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Harry Willy Nielsen

Dato : 27-05-05 00:30

Hej
Helt spildt har den guide som Rudi har skrevet her ikke været. Jeg er da
meget glad for forklaringen, da jeg aldrig har haft held med at lagre mine
mails, som bekrevet her. Tak for hjælpen Rudi og tak til Mosebaak for at du
stillede spørgsmålet (jeg håber så at du også selv fik gavn af svarene).
Harry