Skærme
Fijala 3554
Hjælp til køb af Fladskærm
Fra : Thomas Laursen

Dato : 10-05-05 08:42

Hej NG

Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg står og skal ud og købe en ny fladskærm til en ven i gave, problemet er
at han er meget svagtseende, så mine krav til skærmen at den skal have
knivskarpt billede selv ved en meget lav opløsning, hvilket har været lidt
et problem med de skærme jeg har kigget på.

Jeg vil give 3000 kr. er der nogen som kan give mig en ide om hvor og hvilke
steder jeg skal kigge?

Håber nogen kan hjælpe mig

MVH
Thomas laursen

Fra : Fam,Merrild

Dato : 10-05-05 09:04

hej
så skal du nok ikke købe en fladskærm
da de altid skal køre i1280x1024(17 og 19 tommer)
i lavere opløsning bliver de utydelig
så køb en crt skærm
M.Merrild

Fra : JK

Dato : 10-05-05 09:59

On Tue, 10 May 2005 09:42:24 +0200, "Thomas Laursen"
<thomaslaursenNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>et problem med de skærme jeg har kigget på.
>
>Jeg vil give 3000 kr. er der nogen som kan give mig en ide om hvor og hvilke

Nu har du ikke fortalt, om anvendelsen er spil eller alt andet end
spil. Så man kan vide om responstiden er vigtig eller ej.

Men jeg ville lede efter en 19" TFT skærm, der er god ved 1024x768,
selv om native opløsning er 1280x1024.

Der er stor forskel på, hvor god skærmens elektronik er til at
omfordele billedet i en anden opløsning. Jeg har set, at en 20" Orion
er meget god ved andre opløsninger end 1600x1200, - men ved 800x600
falder den dog igennem.

Der er ikke andet at gøre end at prøve en skærm. Grafikkortet er ikke
vigtigt for denne fleksibilitet, - det er skærmens indre elektronik,
ifølge min bedste overbevisning.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 10-05-05 15:05

On Tue, 10 May 2005 10:58:41 +0200, JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der er ikke andet at gøre end at prøve en skærm. Grafikkortet er ikke
>vigtigt for denne fleksibilitet, - det er skærmens indre elektronik,

Nej, hovsa

Det er på en 20" LG Flatron, at jeg har set en god fleksibilitet for
opløsning.
Det er en ret dyr skærm (6000), men en 19" LG er til at købe for 3000.

Kig på www.prad.de under TFT-monitore og Hersteller for at checke om
skærme er med TN eller s-ips display, eller mva/pva.

mvh

John