Skærme
Fijala 3554
Køb af ny fladskærm...
Fra : dhek

Dato : 08-05-05 15:38

Hej gruppe,

Jeg står og skal til at investere i en ny faldskærm, spørgsmålet er blot
hvilken - er der nogen der har gode erfaringer med specifikke modeller,
kender nogle gode guides el.lign. så vil jeg blive glad.

Rent prismæssigt er jeg villig til at give ca. 5000 max for den og den skal
være 19'' og sort.

Har kigget på edbpriser på forskellige modeller og overvejer pt. ViewSonic
VP191b (Sort) til ca. 3650 kr.

Håber der er nogen der har nogle gode input/kommentarer.

Mvh.
Daniel

Fra : Martin Andersen

Dato : 08-05-05 15:46

dhek wrote:

> [...]
> VP191b (Sort) til ca. 3650 kr.
>

> Håber der er nogen der har nogle gode input/kommentarer.

Jeg overvejer seriøst at købe Viewsonic VX924, hvis den snart kommer til
Danmark. Den er nævnt i tråden lige under.

Martin.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 13-05-05 10:38

> Jeg overvejer seriøst at købe Viewsonic VX924, hvis den snart kommer til
> Danmark. Den er nævnt i tråden lige under.

Jeg fik svar fra Viewsonic i går vedr VX924 og den kommer til danmark i
starten af juni, og prisen bliver ca. 3100 ex moms.

Jeg kan ikke vente.

Bo

Fra : K.

Dato : 13-05-05 11:30

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message

> Jeg fik svar fra Viewsonic i går vedr VX924 og den kommer til danmark i
> starten af juni, og prisen bliver ca. 3100 ex moms.
>
> Jeg kan ikke vente.

Hvorfor ikke købe denne :
http://www.behardware.com/articles/563/page1.html
Den er 8 ms MVA panel, og har meget høj betragtningsvinkel(170).
Og den er har 16,70 Mio. farver.
Drejefod, hæve-sænke, pivot.
Vx924 har ingen af disse egenskaber.

Jeg brugte selv mandag og tirsdag på at spore en forhandler der havde vp191b
i 8 ms versionen.
Og det var ikke nemt, men var slidet værd, for jeg fandt den hos :
http://www.andersen-trading.dk/shop/productinfo.asp?id=1614
De har også opdateret deres side til at vise at de har den nye model, efter
jeg har handlet hos dem.
Jeg modtog min i går.

Fra : K.

Dato : 13-05-05 12:08

"K." <k@k.k> wrote in message

> http://www.andersen-trading.dk/shop/productinfo.asp?id=1614
> De har også opdateret deres side til at vise at de har den nye model,
> efter jeg har handlet hos dem.
> Jeg modtog min i går.

1 klik på linket ,og du kommer til deres hovedside.
2 klik på linket, og det viser skærmen.

Fra : dhek

Dato : 19-05-05 19:08

"K." <k@k.k> wrote in message

> 1 klik på linket ,og du kommer til deres hovedside.
> 2 klik på linket, og det viser skærmen.

Jeg er bange for jeg også er røget på vognen og bidraget til en forøgelse af
Andersen-tradings omsætning - har netop fået skærmen leveret og sandt at
sige lever den op til mine forventninger...

Jeg har dog et spørgsmål vedrørende dens responstider - ifølge specs skulle
den have en responstid på 8 ms (gray to gray) men hvordan kan jeg teste om
det nu også er korrekt. Umiddelbart er der jo ikke andre ting en et
klistermærke på æsken der tilkendegiver det er den nyeste model, så
spørgsmålet går på hvordan det er muligt at teste det? Er der nogen der har
et godt råd der, så jeg kan få tilfredsstillet min nysgerrighed?

Fra : K.

Dato : 19-05-05 20:01

"dhek" <dhek@REMOVEtiscali.dk> wrote in message

> [...]
> spørgsmålet går på hvordan det er muligt at teste det? Er der nogen der
> har et godt råd der, så jeg kan få tilfredsstillet min nysgerrighed?

Jeg kender ikke et program eller lignende der kan måle det.
Men ud over klistermærket er der en måde mere at sikre at det er en 8 ms.
Det er ved at kigge på serial number.

xxx****xxxxx

Der hvor stjernerne er kan der f.eks. stå 0508 (det gør der på min),
hvilket betyder at skærmen er lavet i uge 8 , år 2005.
Alle der er lavet efter uge 5 er 8 ms ifølge en skribent på prad.de.

Fra : dhek

Dato : 21-05-05 22:11

"K." <k@k.k> wrote in message

> [...]
> hvilket betyder at skærmen er lavet i uge 8 , år 2005.
> Alle der er lavet efter uge 5 er 8 ms ifølge en skribent på prad.de.

Hmmm ok, så må jeg slå mig til tåls med det - på min står der også 0508.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 13-05-05 12:11

Ja, har lige set specs på 191'eren og de er faktisk bedre. Så jeg tror jeg
hopper på vognen. Er den fed? Hvordan er den? Skal mest bruge den til Ghost
Recon.

Takker og go pinse.

Bo

Fra : K.

Dato : 13-05-05 12:47

> [...]
> Ja, har lige set specs på 191'eren og de er faktisk bedre. Så jeg tror jeg
> hopper på vognen. Er den fed? Hvordan er den? Skal mest bruge den til

Den er ihvertfald hurtig, MEGET hurtigere end min 2½-3 år gamle vx900 MVA 25
ms.
Jeg har haft et par hurtige TN (12 ms), og også 20 " s-ips 16 ms, som jeg
har købt hjem til folk jeg bygger computere for,
og mener at den har TN slået med flere længder, og at den er mindst lige så
god som s-ips skærmene.

Og min skærm havde ingen pixel fejl, og havde den haft det var den røget
tilbage til forhandleren med det samme.

Vær opmærksom på at du langt de fleste steder finder vp191b som 16 ms, eller
måske endda 25 ms.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-05-05 16:44

Vent til Dell får tilbud på deres skærme igen.

Sidst de havde tilbud, kunne du få en 2001FP (20", 1600*1200) for ca
4400 kr, og en 2005FPW (20" 1680*1050) for ca 5000 kr.

Mit indtryk er, at du får langt mere for pengene med disse 2 modeller,
end du gør ved at købe en 19" som koster 1000 kr mindre - alene antallet
af pixels er en del større, plus at der er både DVI, VGA, S-Video og
composite indgang, og 4 ports USB2 hub i dem begge.

Hvis du vil se nogle reviews af dem så sig til, så finder jeg lige nogle
URLs

Fra : K.

Dato : 08-05-05 18:08

> Har kigget på edbpriser på forskellige modeller og overvejer pt. ViewSonic
> VP191b (Sort) til ca. 3650 kr.

Vær opmærksom på at vp191b findes i hele 3 versioner.
En 25 ms, en 16 ms, og en 8 ms.
Den på 8 ms er meget ny, og særdeles interesant.
Hvorfor den er speciel kan du læse i denne artikel:
http://www.behardware.com/articles/563/page1.html

Jeg går selv og lurer på hvor jeg kan finde den.
Ifølge viewsonic skulle den være i landet, men alle de butikker jeg har
tjekket har enten 25 eller 16ms.
Det er ihvertfald hvad der står på deres sider.

Fra : Per B

Dato : 10-05-05 08:59

"dhek" <dhek@REMOVEtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg står og skal til at investere i en ny faldskærm,
> Rent prismæssigt er jeg villig til at give ca. 5000 max for den og den

Jeg mener at sikkerheden ved 19" FALDskærm er stærkt overdrevet.
Sorry, kunne ikke dy mig.

MVH
Per