Skærme
Fijala 3554
returnering hvis købt over nettet men afhe~
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 20:15

Lift off topic men jeg kan huske det har været vendt før.
Hvis jeg bestiller en skærm via en hjemmeside og så vælger selv af afhente
den (hos Shg)
gælder den ubetingede returret så stadig ligesom hvis jeg havde fået den
sendt?

--
Jesper

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-04-05 20:35

"Jesper Fjølner" <jf> writes:

> [...]
> den (hos Shg)
> gælder den ubetingede returret så stadig ligesom hvis jeg havde fået den

Ja - det ansees for fjernsalg, så længe du har bestilt varen over
telefonen/internettet.

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 21:43

> Ja - det ansees for fjernsalg, så længe du har bestilt varen over
> telefonen/internettet.

Perfekt, tak for det.

Fra : Fam,Merrild

Dato : 29-04-05 22:45

Hej
det er ikke alle steder tjek der salgsdims
der er mange steder hvor afhentning ikke giver
returret
og det er ikke fjernsalg når det afhentes

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 29-04-05 23:27

"Fam,Merrild" <m.merrild@nrdc.dk> skrev:

>det er ikke alle steder tjek der salgsdims
>der er mange steder hvor afhentning ikke giver
>returret
>og det er ikke fjernsalg når det afhentes

Der er noget du/I har misforstået.
Når en købsaftale indgås ved fjernsalg er der 14 dages returret, med
visse undtagelser (specialfemstillede varer m.v.)
Det er måden købsaftalen indgås på der er afgørende, ikke om kunden får
varen med posten eller afhenter den selv.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : K.

Dato : 29-04-05 23:32

"Jesper Fjølner" <jf> wrote in message
> [...]
> den (hos Shg)
> gælder den ubetingede returret så stadig ligesom hvis jeg havde fået den

1.15 Hvordan bruges fortrydelsesretten?:

Hvis De ønsker at udnytte Deres 14 dages fortrydelsesret, skal følgende være
opfyldt:

a.. produktet skal afsendes/indleveres i butikken senest 14 dage efter
købet er foretaget ''''
b.. produktet skal returneres i væsentlig samme stand, som De modtog det
c.. De skal være privatperson, da der ikke er fortrydelsesret for
erhverskunder
d.. produktet skal være KØBT på hjemmesiden eller via telefon .

Så jeg mener det afhænger af om du har betalt online ,eller ved
afhentningen.

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 23:42

> Så jeg mener det afhænger af om du har betalt online ,eller ved
> afhentningen.

Det må du have ret i.

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 03-05-05 08:41

> [...]
> d.. produktet skal være KØBT på hjemmesiden eller via telefon .
>
> Så jeg mener det afhænger af om du har betalt online ,eller ved

Helt enig med K. Men hvordan betaler man telefonisk?

/Martin Sjøberg

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-05-05 15:26

Martin Sjøberg wrote:

> Helt enig med K. Men hvordan betaler man telefonisk?
>
> /Martin Sjøberg

ligesom man gør over internettet har selv gjort det et par gange hos
dell