Skærme
Fijala 3554
Shg 9005L-A-BLSL
Fra : Ingvar Stefánsson

Dato : 28-04-05 09:59

Hejsa

Er der nogen der kender denne skærm mht. ydelse og kvalitet?

MVH
Ingvar

Fra : JK

Dato : 28-04-05 11:30

On 28 Apr 2005 08:59:24 GMT, Ingvar Stefánsson
<ingvarlena@VJ7D9mobilixnet.dk> (slet VJ7D9) wrote:

>Hejsa
>
>Er der nogen der kender denne skærm mht. ydelse og kvalitet?
>
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136167

Specifikationerne er da udmærkede. Nej, jeg har ikke set skærmen. Det
er jo et såkaldt OEM-produkt, dvs. at SHG har købt det direkte fra en
underleverandør i Fjernøsten.

Prislejet og udseende ligner meget Acer's, men du skal ikke tage min
bemærkning for mere end den er. Man kan ikke vide noget om, hvem
underleverandøren er.

Det er ganske givet et TN display, og du har vel lagt mærke til, at
der kun er analog VGA på.

Det kan jo være, at det er bingo !

mvh

John

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-04-05 12:26

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> underleverandøren er.
>
> Det er ganske givet et TN display, og du har vel lagt mærke til, at

Og der også Ekstern strømforsyning, ang kvalitet, får du jo nok hvad du
betaler for.

Mvh
Kurt

Fra : Ingvar Stefánsson

Dato : 28-04-05 12:45

Hejsa

Jeg havde godt nok lagt mærke til at det var "kun" analog stik på
skærmen.

Har det nogen indflydelse om det intern eller ekstern
strømforsyning (anden at ved interne er den en smule "tykkere")?

Hvad med panelet(TN display)? Er det ok for en som spiller meeget
lidt, udfører almindelige kontor(office) programmer på puteren men
til gengæld tegner noget på AutoCad?

MVH
Ingvar

Fra : JK

Dato : 28-04-05 12:54

On 28 Apr 2005 11:44:45 GMT, Ingvar Stefánsson
<ingvarlena@SI554mobilixnet.dk> (slet SI554) wrote:

> [...]
>
>Hvad med panelet(TN display)? Er det ok for en som spiller meeget
>lidt, udfører almindelige kontor(office) programmer på puteren men

TN+ display kan kun køre 16 bits farver med 12 msec (1 scan). Hvis du
indstiller højere farveopløsning i dit grafikkort driver, så laver
skærmen 2 scans, hvorved responstiden ryger op på 24 msec.

Nu regner jeg ikke med, at responstid er noget problem i AutoCad. Så
det går vel.

Men s-ips paneler kan klare fuld farve i et scan, men kommer til
gengæld næppe under 16 msec.

www.prad.de under Hersteller for TFT-monitorer kan du se hvilke
paneler, skærmene har. Om displays denne ret gamle artikel:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide.html

men den link er død lige nu. De blev hacket sidste weekend !

mvh

John