Skærme
Fijala 3554
LG 1901B/Dell 1905FP
Fra : TS

Dato : 25-04-05 10:27

Hejsa
I min søgen efter en ny skærm, så vil jeg høre om der er nogen der har
erfaringer med subjekt?
Der skulle nemlig være flere udgaver af denne skærm, nogle med 25ms S-IPS og
nogle med 25ms TN paneler. Læser man test på Prad.de - så er der flere som
åbenbart ikke har fået en S-IPS skærm - de oplever problemer med spil, samt
andre fejl ved skærmen.

Er der nogen her, som har prøvet den med spil?
Man kan nemlig købe den til ~3.000 kroner i Fona. Så, hvis det er et S-IPS
panel der er i, så må det være den billigste skærm med et sådant på
markedet.

Alternativt kigger jeg på en Dell 1905FP, men det er et PVA panel der er i -
og vel ikke lige så godt til spil? - nogen der har erfaringer med den?

mvh TS

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 25-04-05 11:47

> Alternativt kigger jeg på en Dell 1905FP, men det er et PVA panel der er
> i - og vel ikke lige så godt til spil? - nogen der har erfaringer med den?

Jeg har netop købt en Dell 1905FP og er ganske tilfreds med dens performance
i spil. Jeg havde før en CRT-skærm.

Her er hvad Anandtech.com har at sige om den til spil, så kan du selv vudere
ud fra det.

http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2332&p=10

Fra : TS

Dato : 25-04-05 12:27

"Søren Kirkegård" <no@spam.com> wrote in message

> Jeg har netop købt en Dell 1905FP og er ganske tilfreds med dens
> performance i spil. Jeg havde før en CRT-skærm.

Hej
Jeg har set Anandtechs vurdering. Det er bare svært at forholde sig til,
fordi jeg synes nogle på prad.de ikke mener den er så god til spil. Nu er
spilegenskaberne ikke så vigtige for mig.
Jeg er mere fokuseret på farver og skarphed, samt betragtningsvinkel. Jeg
synes også Dell'en ser rigtig pæn ud og er billig. Derudover har den pivot,
som jeg godt kunne bruge de næste par måneder mens jeg skriver speciale.

Hvor lang leveringstid havde du på din skærm?
Hvilke spil har du erfaringer med?

mvh TS

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 25-04-05 13:24

> ... Derudover har den pivot,

Noget som min kæreste indtil videre har nydt, imens hun er igang med sin
fagprøve. Og med nVidia's driverere har det været meget let at skifte
imellem normal og pivot. Kun 3 klik fra skrivebordet.

> Hvor lang leveringstid havde du på din skærm?

Bestilt onsdag den 13. lige før midnat. Leveret tirsdag den 19. omkring
middag.

> Hvilke spil har du erfaringer med?

CS, Anarchy Online, Civ3. Jeg har desuden brugt 3DMark's tests til at glo på
hva' skærmen kunne.

Jeg er fuldt ud tilfreds med min skærm. Det skal dog siges, at Anandtech.com
har ret angående interference ved brug af analog, men det er intet problem
ved DVI. (Kunne ikke dy mig for at teste det.)

Fra : Lars

Dato : 25-04-05 18:22

On Mon, 25 Apr 2005 11:27:02 +0200, "TS" <tosch9@yahoo.dk> wrote:

>Man kan nemlig købe den til ~3.000 kroner i Fona. Så, hvis det er et S-IPS
>panel der er i, så må det være den billigste skærm med et sådant på
>markedet.

Jeg går ud fra du mener 1910B. 3.000,- er ikke en specielt god
pris for en så gammel skærm, hvis du endelig er opsat på at det
absolut skal være en skærm med et S-IPS-panel så ville jeg nok
hellere tage en 1930B. Den kan findes til under 3.000,-

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : mg

Dato : 25-04-05 19:33

lige returneret en 1930B teksten var ikke skarp nok synes ´jeg

Køb en med pva

Fra : Jonas

Dato : 26-04-05 14:52

jeg ville absolut ikke købe den DELL hvis den skal bruges til hurtige spil.
har selv en 19 iiyama med 25ms ips panel og der kan DELL slet ikke være med
i spil, medmindre det er brætspil der er tale om. GTA Vice city og half life
2 er uspillelige. Farverne er gode på dell og designet er lækkert men husk
på hvis den skal sendes retur, så er det til irland den skal sendes (regn
med ca 450kr). det gad jeg ikke betale, så jeg solgte den til en anden.

Fra : TS

Dato : 28-04-05 08:10

"Jonas" <jkm@SLETready.dk> wrote in message
> [...]
> lækkert men husk på hvis den skal sendes retur, så er det til irland den
> skal sendes (regn med ca 450kr). det gad jeg ikke betale, så jeg solgte

Hejsa
Jeg har set på Iiyamaen, men den koster også godt 4.000. Så hvis jeg havde
de penge kunne jeg ligeså godt købe en Dell 20'' med s-ips panel til 4.400.

TS