Skærme
Fijala 3554
Fuldskærmsvideo på 2 skærme...
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-04-05 13:29

Hej

Jeg har problemer med at se fuldskærmsvideo (og DVD, TV for den sags skyld)
på mine 2 skærme. Jeg har et Geforce FX5700 grafikkort og 2 Philips 109E5
19" skærme.

Jeg har sat nvidia-indstillingerne til "Vandret spredning" - d.v.s. at
windows skrivebordet er delt op på de 2 skærme. Men det er egentligt
ligemeget hvad jeg sætter nvidia-indstillingerne til, jeg kan stadig ikke se
video på begge skærme samtidig. Der bliver vist video på den ene skærm, mens
den anden skærm bare bliver sort. Hvis jeg ikke bruger fuldskærmsvideo, og
bare prøver at flytte video-vinduet, jamen så vises der kun video på den
skærm som størstedelen af vinduet befinder sig på. Den del af vinduet, som
går over på den anden skærm er bare tom (sort).

Jeg har downloadet de nyeste drivere fra nvidia (ver 71.89), men der er
ingen forskel. Og der er heller ikke nogen forskel selvom jeg har prøvet at
bruge flere forskellige medie-afspillere.

Er der nogen, der har en ide eller ved hvordan man løser dette problem ?

Mvh. Poul Erik Jensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-04-05 14:15

Poul Erik Jensen wrote:
<klip>
> Er der nogen, der har en ide eller ved hvordan man løser dette
> problem ?

Det skyldes sikkert video overlay som kun kan være på 1 skærm, hvis du slår
det fra i din player(eller via driver?) så vil du kunne se begge dele i
"clone" tilstand.

Det har som sådan ikke noget at gøre med hvilke skærme der er sat til, prøv
istedet i grafikkort gruppen hvis du stadigvæk ikke kan hitte ud af det.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-04-05 20:19

Jeg kan ikke deaktivere video-overlay i nvidia-indstillingerne (og har ikke
lagt mærke til sådanne kontroller i min(e) medieafspillere). Jeg har prøvet
micrsofts mediaplayer, VideoLAN og DVDXPlayer...