Skærme
Fijala 3554
Skærm hyler i visse sider/programmer
Fra : JS

Dato : 19-04-05 09:16

Jeg har en Samsung SyncMaster 900NF 19" skærm. Hvis jeg åbner min newsreader
(knode) begynder skærmen at hyle. Skifter jeg til Firefox stopper
hyletonen.

Hvad kan det være at skærmen begynder at hyle hvis jeg bruger knode (har
også oplevet denne hyletone på visse hjemmesider).

Mvh
Johs

Fra : Cartwright

Dato : 19-04-05 19:04

JS den 19-04-2005 10:16:
> [...]
>
> Hvad kan det være at skærmen begynder at hyle hvis jeg bruger knode (har
> også oplevet denne hyletone på visse hjemmesider).

Kommer hyletonen ikke især hvis du på dit skærmbillede (ligemeget
hvilket program du bruger) har en stor mængde hvidt ?

I såfald kan det nemt være spoler i din skærm der skal ha' en gang lak.
Kan gøres for en timeløn hos en venlig TV/elektronik forretning.

En anden årsag kan være at din skærms strømforsyning er for svag.

Det er tilsyneladende de 2 hyppigeste årsager jvf. denne gruppes
tidligere indlæg som kunne minde om dit.

Har selv haft 2 crt´ere som hylede ved hvid baggrund efter nogle års brug.

vh
Cartwright