Skærme
Fijala 3554
Spørgsmål: Opløsning på en 21"
Fra : John T.

Dato : 16-04-05 09:06

Hej med jer !
Jeg har fået en brugt 21" EIZO FlexScan F78 som jeg er
utrolig glad for.
Jeg har laver flere forsøg med opløsningen, og kører nu
med 1280x1024 og har sat Font til stor.
Men vil da gerne høre hvilken opløsning
I kører med og hvorfor, der er jo mange muligheder.
Skærmkort: Nvidia Gforce4 MX 4000
(Hvis det har betydning)
Hilsen John

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 16-04-05 09:09

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message
> [...]
> utrolig glad for.
> Jeg har laver flere forsøg med opløsningen, og kører nu

21" SONY på Matrox G400 MAX via BNC

1600x1200@85Hz med stor font.

Grund: Mest på skærmen uden at jeg får ondt i øjnene.

Br,
Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-04-05 19:42

John T. wrote:
> [...]
> med 1280x1024 og har sat Font til stor.
> Men vil da gerne høre hvilken opløsning
> I kører med og hvorfor, der er jo mange muligheder.

Jeg kørte 1400*1050 på min gamle 19" CRT skærm, hvilket var det bedste
kompromis, da 1600*1200 var for småt og med for lav refresh, og
1280*1024 var for småt, plus at alting bliver lidt fladere i den
opløsning, medmindre man har en LCD som er bygget til den opløsning...

Men kør den opløsning du selv synes bedst om, hvis du ikke kan vælge
1400*1050 så prøv at kigge i de avancerede indstillinger i nvidia
driveren, og se om der ik er et sted der hedder custom resolutions...
Ellers find RivaTuner på google og brug det!

Fra : John T.

Dato : 17-04-05 18:08

> [...]
> driveren, og se om der ik er et sted der hedder custom resolutions...
> Ellers find RivaTuner på google og brug det!

Kører nu med 1152x864
Og ved nogle programmer kan jeg ikke se
info i bunden af ruden, hvis jeg kører en højere
opløsning, og det bliver også småt efter min smag !
John

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-04-05 09:10

John T. - kispus@despammed.com
426297f3$0$73728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev følgende:

> Kører nu med 1152x864

http://www.eizo.com/support/discontinued/crt/f78.asp

Eizo anbefaler 1280*1024/102 Hz. Jeg ville nu nok køre 1600*1200 på den
store skærm. Jeg sidder med en 19" og kører 1280*960/100 Hz....

--
Martin Petersen

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-04-05 08:24

John T. wrote:
> [...]
> med 1280x1024 og har sat Font til stor.
> Men vil da gerne høre hvilken opløsning
> I kører med og hvorfor, der er jo mange muligheder.

Har en Sony G500 som jeg har 1800*1440 75hZ og en Hyundai 19" der er på
1600*1200. Med mine nye briller står alt super godt :D

Dette sidder på et Geforce 6800 gfx kort

mvh Tommy Fer