Skærme
Fijala 3554
Flad skærm til under 3K
Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 14-04-05 16:09

Hej'sa

Hvis man gerne vil have en god skærm til under 3000 - med indbygget usb hub
og højtalere - hvad skal man så se på?

På forhånd tak!

Kenneth

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 14-04-05 19:47

> Hvis man gerne vil have en god skærm til under 3000 - med indbygget usb
> hub
> og højtalere - hvad skal man så se på?

Dell Ultrasharp 1905FP 19" LCD. Den har USB-hub, men ingen højtalere. Tror
dog at det kan købes som ekstra udstyr. Til den 27. april kan den fåes for
2829.- (Normalpris 4025.-)

http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=31258&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=211&first=true&page=productlisting.aspx

Her er et link til en test af skærmen.
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2332

Fra : M

Dato : 15-04-05 06:34

Hvad bruger man usb til i en fladskærm???

Spørger måske dumt.

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 15-04-05 08:45

> Hvad bruger man usb til i en fladskærm???

Så har du fx. direkte adgang til at sætte en USB-pen til din computer. Det
er ikke alle der har frontvendt USB porte i deres computer, og nogen har
gider bare ikke bukke sig ned under bordet for at tilslutte deres enheder.
Der findes derudover et væld af enheder, der kan sættes til... tastatur,
mus, bleh, blah osv.

> Spørger måske dumt.

Der findes ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar!

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-04-05 08:48

"M" <temp@temp.temp> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger man usb til i en fladskærm???

Til at koble ting til på samme måde som porte bag i PC'en.
Her er de bare lige ved hånden uden man skal ned på gulvet
og rode for at koble ting til og fra
--
Peter J

Fra : BB

Dato : 15-04-05 23:40

Hej med jer
jeg er også intereseret i den Dell skærm, men er i tvivl om den 20ms respons
er hurtig nok.?
jeg er newbie inden for fladskærme så derfor dette spørgsmål.
Hilsen BB

Fra : Edmund

Dato : 16-04-05 01:20

BB wrote:

> jeg er også intereseret i den Dell skærm, men er i tvivl om den 20ms
> respons er hurtig nok.?
> jeg er newbie inden for fladskærme så derfor dette spørgsmål.

Hvordan er Dell 1905FP 19" LCD i forhold til Samsung SyncMaster 913N som
også har fået rosende ord her i gruppen

--
Mvh Edmund

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 16-04-05 12:00

> Hvordan er Dell 1905FP 19" LCD i forhold til Samsung SyncMaster 913N som
> også har fået rosende ord her i gruppen

Jeg har ingen erfaring med Samsung SyncMaster 931N, men Dell's 1905 FP 19"
vinder over et par dyrer modeller fra Samsung i test. Hvis du missede linket
første gang, så er det her igen! :)

Anandtech display side
http://www.anandtech.com/displays/

Test af 7 19" LCD bla. 2 Samsung skærme iblandt
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2289

Efter følgende test af Dell 1905FP og sammenligning med tidligere test af 7
19" LCD skærme.
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2332

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 16-04-05 12:04

> jeg er også intereseret i den Dell skærm, men er i tvivl om den 20ms
> respons er hurtig nok.?

Det er et meget om diskuteret emne. Det er meget subjectivt. I min første
reply gav jeg et link, hvor skærmen bliver testet. Dit spørgsmål bliver i
selv samme diskuteret.

Her er linket til den del af testen.
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2332&p=10