Skærme
Fijala 3554
Et par dumme newbie spørgsmål
Fra : John Jachmsen

Dato : 12-04-05 17:34

Hejsa
Jeg har lige fået en Dell 1905. Fantastisk skærm btw. Nå men:

Jeg kan ikke få den til at fungere med pivot (90 graders drejning) jeg
har simpelthen ikke en mulighed i "skærm - indstillinger - avanceret"
Hvad gør jeg? Jeg har et Radeon 9000 kort.

Jeg kører 1280x1026 i 70hz er det bedst muligt?

Dell snakker om et produktnummer eller hvad det nu hedder som gør at man
kan søge på drivere, men der er ikke noget nummer på min skærm???

OK Tak for svar
JJ

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-04-05 17:43

John Jachmsen <duerikke@duerikke.dk> writes:

> [...]
> Hvad gør jeg? Jeg har et Radeon 9000 kort.
>
> Jeg kører 1280x1026 i 70hz er det bedst muligt?

Hvis du kører DVI-D, vil jeg anbefale 1280x1024 @ 60Hz.

Kai

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-04-05 21:41

Jeg har en Dell 2005FPW, og kan heller ikke få den til automatisk at
rotere billedet når jeg drejer den.

Jeg tror kun det kan lade sig gøre hvis man har en dell PC (men selv de
dell PCer på min skole, tilsluttet 2001FP kan ikke gøre det)

Du kan rotere billedet manuelt i kontrolpanelet i din driver, som skulle
være under avanceret i dine skærmsettings

hvis den ikke er der, så installer en ny driver til dit gfx kort

Fra : Argh

Dato : 12-04-05 23:07

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dell snakker om et produktnummer eller hvad det nu hedder som gør at man
> kan søge på drivere, men der er ikke noget nummer på min skærm???

Hov jeg glemte lige:

Hvordan kan jeg være sikker på at jeg kører DVI? Jeg satte DVI kablet i og
gemte VGA kablet væk, men er der en eller anden "kontakt" der skal slåes
til? Og hvor kan jeg se om DVI er aktivt?

Tak
JJ

Fra : JK

Dato : 13-04-05 06:32

On Wed, 13 Apr 2005 00:07:07 +0200, "Argh" <ohhhh@ohh.dk> wrote:

> [...]
>gemte VGA kablet væk, men er der en eller anden "kontakt" der skal slåes
>til? Og hvor kan jeg se om DVI er aktivt?

Så kører du da DVI. Med mindre du har en dvi-vga-konverter på skærm
eller grafikkort.

Ellers forstår jeg i grunden heller ikke, at man kan spørge om sådan
noget.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 09:44

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> skrev i en
> Jeg kan ikke få den til at fungere med pivot (90 graders drejning) jeg

Det fungerer som det skal - nemlig på den måde, at du roterer skærmen med
grafikkortets styreprogram.

Men åbenbart en udbredt misforståelse (gælder også 2001FP), at skærmen
automatisk vender billedet. Det gør den altså ikke.