Skærme
Fijala 3554
Pixelfejl??
Fra : FedeDorit

Dato : 10-04-05 12:09

Hejsa.
Jeg har lige købt en Philips 170S5FB 17" fladskærm hos www.tjdata.dk Odense.
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=13267&shopukid=1245&shopkid=603&id=56&table=Kat

Jeg er lidt i tvivl om den har pixelfejl.

Når jeg har åbnet Outlook Express eller Explorer er den brunlige farve
øverst ved de forskellige knapper og funktioner ikke helt ensfarvet.Der er
ligesom nogle områder der er svagt grønlige.
Jeg kører med et Creative GF4TI4200 i 1024*768 16bit @ 75 Hz

Hvis jeg skifter til 32 bit er det næsten forsvundet.

Er det en fejl på skærmen eller mit grafikkort der lader knuder??

Jeg kan ikke se fejl ved andre farver umiddelbart.

pft...

Fra : RF

Dato : 10-04-05 12:50

Vi har på mit arbejde købt 10 af disse Philips skærme, og jeg tror det
skyldes TN panelet, for de virker ekstremt følsomme overfor den vinkel man
ser på skærmen med. Man skal næsten sidde lige foran, for ellers får skærmen
et blåligt/grønligt skær. Prøv at vippe skærmen og se om ikke det ændre sig.

Jeg tror ikke det er pixelfejl, for pixelfejl er oftest helt eller delvist
døde pixels eller subpixels, der konstant lyser i én farve som grøm, rød,
blå, sort mv.

Hvis det ikke skyldes vinklen hvorpå du kigger på skærmen, lyder det
underligt at hele flader er mørkere end andre, så kunne det nok nærmere
skyldes et defekt panel eller elektronikken i skærmen, men det har jeg ikke
den store forstand på. Det er blot et bud og ikke noget jeg vil satse min
kat på.

m v h
Ronni

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-04-05 23:47

Som du selv siger, er det et spørgsmål om hvorvidt du kører 16 eller
32bits farver, jeg tror det er fordi Windows ikke rammer den præcise
farve ved 16 bit

I øvrigt, så ER der altså variationer i toolbaren i IE og OE, hvis du
kører Windows XP style (altså med "smart" grafik på vinduerne)

tag evt et screenshot og check RGB værdierne igennem... Jeg oplevede det
selv, da jeg ville lave et transparency overlay igennem et Winamps
visulaisation, og satte farven til toolbarens farve, men kun halvdelen
af toolbaren blev gennemsigtig. så jeg tror nu bare din skærm viser
farverne med en lidt større forskel end du er vant til og det for kan du
se det!

MHT døde pixels, så hent NEC monitor test her, der kan du prøve alle
farver igennem og se om der er døde pixels

http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html

Fra : FedeDorit

Dato : 11-04-05 22:20

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> MHT døde pixels, så hent NEC monitor test her, der kan du prøve alle
> farver igennem og se om der er døde pixels

Jeg har prøvet den på anden maskine med samme resultat.
Jeg kører ikke med smarte themes.
Har haft den inde ved Tjdata hvor de satte den på en maskine hvor der ingen
fejl var overhovedet,så indtil videre bruger jeg den som den er.