Skærme
Fijala 3554
Fladskærm pris??
Fra : Claus Lassen

Dato : 06-04-05 13:50

Hej alle. Jeg skal have en fladskærm og den skal ikke have det syntetiske
billed, som langt det fleste skærme i mine øjne har. De fleste fortår ikke
hvad jeg mener med denne karakteristik af "alm" fladskærme, men måske DU
forstår mig. Anyway. Jeg skal bruge en 19" skærm. Jeg har ladet mig fortælle
at for at få den kvalitet jeg ønsker, skal skærmen hedde: 800-1000:1, have
DVI, Under 16 MS, have mere end 16 mio. farver. Hvad siger du?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 21:54

Claus Lassen wrote:
> [...]
> at for at få den kvalitet jeg ønsker, skal skærmen hedde: 800-1000:1, have
> DVI, Under 16 MS, have mere end 16 mio. farver. Hvad siger du?

hmmm hvis du mener vi ikke forstår hvad du mener med syntektisk billede,
så skal du måske overveje at beskrive det nærmere

anyway, tror det er svært at finde en skærm med de specs du efterlyser,
specielt i 19" kategorien som ikke har så mange hi end skærme!

og hvis du vil have under 16ms responstid tror jeg ik du skal regne med
mere end 18bit (262K) farver, aller højst 24bit (16M)

Fra : JK

Dato : 07-04-05 08:01

On Wed, 6 Apr 2005 14:50:10 +0200, "Claus Lassen" <bc@lassen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>at for at få den kvalitet jeg ønsker, skal skærmen hedde: 800-1000:1, have
>DVI, Under 16 MS, have mere end 16 mio. farver. Hvad siger du?

Når nu du stanger så urealistisk en kontrast ud på 800-1000:1, så vil
jeg bare sige: se nogle skærme rundt omkring, læs dig til om de har en
respons på under 16 msec, og så foretag et valg.
Simpelthen brug øjnene og find noget du er tilfreds med !

Men jeg tror, at jeg ville gå op i 20" og kigge på Dell og Apple,
sekundært Eizo (som jeg selv bruger).

John