Skærme
Fijala 3554
Underlig skærmbillede
Fra : .Kody

Dato : 04-04-05 10:58

Hejsa

Har netop købt den nye Aldi PC
Grafikkortet er ATI Radeon X740 XL, min skærm er AOC 19" G9+
Jeg kører 1152x864 100mhz. Sidste nye grafikdriver til kort og monitor.

Problemet er at alt bliver mast i bredden jo længere man kigger mod højre på
skærmen.
Jeg vil tro hvis jeg tegnede lodrette streger på skærmen ville det se sådan
her ud:

| | | | | | | | | | | |

Hvis jeg flytter et icon fra midten af skærmen til højre side, bliver den
næsten havl så bred.
Der er ingen andre fortegninger, alt ser pænt nok ud.
Jeg kørte med samme skærmindstillinger på min gamle pc, der var der ingen
problemer med skærmen.

Hvad mon det kan skyldes ?

..Kody

Fra : Henning

Dato : 04-04-05 13:57

>Jeg kører 1152x864 100mhz. Sidste nye grafikdriver til kort og monitor.
Næppe 100MHz, kun 100Hz.

> [...]
>skærmen.
>Jeg vil tro hvis jeg tegnede lodrette streger på skærmen ville det se sådan

Hvad sker der hvis du ændrer frekvens til ex. 75Hz?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : .Kody

Dato : 04-04-05 15:10

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Næppe 100MHz, kun 100Hz.

> Hvad sker der hvis du ændrer frekvens til ex. 75Hz?

Det er der stadig...

..Kody

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 23:12

> [...]
> Der er ingen andre fortegninger, alt ser pænt nok ud.
> Jeg kørte med samme skærmindstillinger på min gamle pc, der var der ingen

Jeg tror du skal indstille skærmen til din nye pc, den har vel været
tilsluttet en anden pc før med et andet skærmkort.

Så du skal starte helt forfra med de instillinger.

Lav en reset til fabriks indstilling.

Det er mit bud.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : N_B_DK

Dato : 07-04-05 15:42

..Kody wrote:
> [...]
> højre på skærmen.
> Jeg vil tro hvis jeg tegnede lodrette streger på skærmen ville det se

Prøv skærmen på en anden computer (mit kvalificerede gæt er en defekt skærm)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Hansen

Dato : 07-04-05 21:05

> Prøv skærmen på en anden computer (mit kvalificerede gæt er en defekt
skærm)

Eller måske en opløsning, der passer lidt bedre til skærmen.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-04-05 10:36

Hansen wrote:

> Eller måske en opløsning, der passer lidt bedre til skærmen.

Det har jeg aldrig set være fejlen (men har også kun set en 5-6000 monitorer
*G*)

--
MVH.
N_B_DK