Skærme
Fijala 3554
ALDI 19" skærm - hvordan bruges DVI?
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 21:13

Jeg tilkæmpede mig efter hård kamp en 19" Medion fladskærm i den lokale ALDI
tidligere på ugen, og nu har jeg også købt mig et ASUS A9250/TD grafikkort
for at få mig en DVI udgang til den nye skærm.

http://www.asus.com/products3.aspx?l1=2&l2=9&l3=19

Imidlertid kan jeg ikke få det til at virke. Skærmen har to stik, et til
alm. VGA og et til DVI. Når jeg booter op med KUN stikket i grafikkortets
DVI stik svarer skærmen "No input" og så sker der ikke mere.

Hvis jeg derimod booter med stikket i grafikkortets almindelige VGA stik
virker skærmen som vanligt. Det samme gælder hvis jeg tilslutter både VGA og
DVI stikkene fra skærmen til grafikkortet på samme tid.

Det er på skærmen muligt at vælge input, og her kan man vælge digitalt
input. Men når man gør det får man igen beskeden, No signal.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få skærmen til at køre i DVI?

Det er første gang jeg prøver en skærm med DVI og jeg kan end ikke finde ud
af om det er skærmen eller grafikkortet som er problemet.

Vh. Henrik Astrup

Fra : CopyCat

Dato : 02-04-05 22:28

> Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få skærmen til at køre i DVI?

Kunne det tænke sig at du skulle Aktivere DVI-udgangen på dit grafikkort?

Kontrolpanelet > Egenskaber for Skærm > Indstillinger > 'skærm 2' ?

Det ser ud til at det er noget i den dur med mit Asus R9200 ..

~~Frank .,

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 08:07

Synes det ser ud til at den er aktiveret der. Men der er ganske rigtigt
mulighed for at køre med to skærme på én gang.

Skal kun DVI stikket eller både VGA og DVI stikket fra skærmen være
tilsluttet for at det virker?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-04-05 08:40

On Sun, 3 Apr 2005 09:06:32 +0200, "Henrik Astrup"
<astrupSNABEL-Ahotmail.com> wrote:

>Skal kun DVI stikket eller både VGA og DVI stikket fra skærmen være
>tilsluttet for at det virker?

Nej, selvfølgelig skal kun DVI stikket køre.

--
Hans Pedersen, Varde.