Skærme
Fijala 3554
Dell kører igen supertilbud på TFT
Fra : Hans Pedersen

Dato : 31-03-05 16:09

Jeg har i hvert fald lige bestilt en 20" Dell 2001FP til 4422,- inkl.
moms og levering.

Blot til orientering.

Der er også tilbud på deres egne 19" og TFT-tv.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 31-03-05 18:38

> Jeg har i hvert fald lige bestilt en 20" Dell 2001FP til 4422,- inkl.
> moms og levering.
>
> Blot til orientering.
>
> Der er også tilbud på deres egne 19" og TFT-tv.

Hmm jeg fik min for ikke så længe siden til 5200 hvilket jeg synes var
billigt, så pas påkan være den falder mere ;)

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 00:13

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har i hvert fald lige bestilt en 20" Dell 2001FP til 4422,- inkl.
> moms og levering.

Er købet blevet gennemført?

Jeg har tit oplevet fejl i deres tilbud hvor de kontakter mig og beklager
med "den aktuelle pris er desværre en fejl"

Jeg synes det er sjældent at se noget som helst fra dell blive sendt for
38,75.
Og da slet ikke en 20" skærm.

Rune

Fra : TS

Dato : 01-04-05 08:43

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis AT adslhome DOT dk> wrote in message

> Er købet blevet gennemført?
>
> Jeg har tit oplevet fejl i deres tilbud hvor de kontakter mig og beklager
> med "den aktuelle pris er desværre en fejl"

Hej
Det må et firma ikke, så længe at forbrugeren ikke selv burde kunne indse at
den oplyste pris var forkert. Eksempel: en elev i en butik prissætter et B&O
anlæg til 20.000 - hvor det burde have kostet 40.000.
Og da Delle nu er et rimeligt professionelt firma, så må man gå ud fra at de
tjekke priserne på deres hjemmeside. Og når nu priserne ikke er set mere ned
end de er, og at det er sket for flere produkter i samme kategori - så vil
forbrugeren med en udksrift af hjemmesiden i hånden kunne forlange at købe
til den udbudte pris.
Og - Delle kørte jo med samme tilbud i januer, gjorde de ikke?
/TS

Fra : MAT

Dato : 02-04-05 09:32

> Og - Delle kørte jo med samme tilbud i januer, gjorde de ikke?

Jo, hvis man købte 5 stk. (for kr. 20.805,-), kostede en Dell 2001FP kr.
4.161,- inkl. moms og levering i januar 2005. Faktisk burde prisen idag være
under kr. 4.000,-!

Venligst

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-04-05 13:45

On Fri, 1 Apr 2005 01:12:42 +0200, "Rune Friis Jørgensen" <rune_friis
AT adslhome DOT dk> wrote:

>Er købet blevet gennemført?

Jeps. Jeg har fået en ordrebekræftelse.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-04-05 15:05

Hans Pedersen wrote:
> Jeg har i hvert fald lige bestilt en 20" Dell 2001FP til 4422,- inkl.
> moms og levering.
>
> Blot til orientering.
>
> Der er også tilbud på deres egne 19" og TFT-tv.

ARGH!!!!

Troede lige jeg var mega heldig at få min 2005FPW til 5500 kr (da den
kostede 6400 normalt), nu er lortet faldet til 500 mindre end jeg gav!

Mon der er nogen mulighed for lidt kompensation hvis man brokker sig?

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 02-04-05 14:41

> Troede lige jeg var mega heldig at få min 2005FPW til 5500 kr (da den
> kostede 6400 normalt), nu er lortet faldet til 500 mindre end jeg gav!
>
> Mon der er nogen mulighed for lidt kompensation hvis man brokker sig?

hvis det er emre end 14 dage siden er der vist ikke noget at gøre, min er
faldet 800.

Så du er heldigere end mig

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-04-05 05:11

Esben von Buchwald skrev:
> Troede lige jeg var mega heldig at få min 2005FPW til 5500 kr (da den
> kostede 6400 normalt), nu er lortet faldet til 500 mindre end jeg gav!

Dell kan ikke finde ud af at lave gennemskuelige priser. De har åbenbart en
politik om at priserne skal minde om en elevator. Der er ingen andre på det
danske marked med så mange (fup?)rabatter og uigennemskueligheder.

Jeg synes det er grund nok til at undlade at handle med dem (sagde manden
med en Dell bærbar).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-04-05 20:25

On Thu, 31 Mar 2005 17:09:21 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>Jeg har i hvert fald lige bestilt en 20" Dell 2001FP til 4422,- inkl.
>moms og levering.

Og den kører nu, uden problemer, pixelfejl eller andet. Dog havde Dell
sendt et forkert strømkabel til mig!

Men jeg er rigtig meget imponeret over dens 2D egenskaber. Nu er jeg
ved at upgrade mit World of Warcraft, og så må vi jo se...
Hans Pedersen

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-05 14:43

Hans Pedersen wrote:
> Men jeg er rigtig meget imponeret over dens 2D egenskaber. Nu er jeg
> ved at upgrade mit World of Warcraft, og så må vi jo se...

Hvordan ser det ud med det?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 10-04-05 17:04

On Sun, 10 Apr 2005 15:43:26 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Hvordan ser det ud med det?

Jeg har flere gange taget migselv i at falde i svimer over hvor fedt
det ser ud.

Det kører rigtig godt, men man skal selvfølgelig sikre sig, at man har
et grafikkort der er kraftigt nok til at kunne klare spillet i
1600x1200. Og mit Radeon 9600XT er nok i underkanten.

I det hele taget er jeg meget glad for min nye skærm!

Hans Pedersen

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-05 18:59

Hans Pedersen wrote:
> [...]
> et grafikkort der er kraftigt nok til at kunne klare spillet i
> 1600x1200. Og mit Radeon 9600XT er nok i underkanten.

Ups, der er jo lige det med opløsningen Det tvivler jeg på at min
datters GeForce4 Ti 4400 kan klare. Overvejer stærkt bl.a. at give hende en
fladskærm i konfirmationsgave, men pga. grafikkortet bliver det nok en 17" i
denne omgang.

Fra : René Sørensen

Dato : 11-04-05 16:09

> [...]
> datters GeForce4 Ti 4400 kan klare. Overvejer stærkt bl.a. at give hende
> en fladskærm i konfirmationsgave, men pga. grafikkortet bliver det nok

Hvorfor ikke bare nuppe en 19" som kører med 1280*1024. samsung har
lavet en syncmaster 913N, som folk roser til skyerne.

René

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-04-05 20:29

René Sørensen wrote:
> Hvorfor ikke bare nuppe en 19" som kører med 1280*1024. samsung har
> lavet en syncmaster 913N, som folk roser til skyerne.

Ville den køre fint med GeForce4 Ti 4400? Den skal kun bruges til almindelig
Windows, surfing osv.. Derudover The Sims 2. Men prisen er godt nok lidt
mere over de 2.000 end jeg havde regnet med.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 10:00

Hvis man har gode øjne og sidder i normal/tæt afstand til skærmen, kan en
19-tommer let virke for stor og grynet. Der er jo ikke mere skærmplads end
på en 17-tommer.

> Ville den køre fint med GeForce4 Ti 4400? Den skal kun bruges til
> almindelig Windows, surfing osv.. Derudover The Sims 2. Men

Til internet, Office osv. kan selv de billigste grafikkort trække en
20-tommer skærm i 1600x1200. Den bør blot have dvi-udgang.
Problemet gælder kun 3D-spil, og der ved jeg så ikke hvor krævende Sims2 er.
Men hvis den nuværende skærm kan klare det, kan du jo gøre forsøget: Sæt
opløsningen op til 1600x1200 og se, hvordan det spiller.

> mere over de 2.000 end jeg havde regnet med.
Så ville jeg tage en god 17-tommer-model.

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-04-05 13:02

S Hansen wrote:
> [...]
> Sims2 er. Men hvis den nuværende skærm kan klare det, kan du jo gøre
> forsøget: Sæt opløsningen op til 1600x1200 og se, hvordan det spiller.

Jeg kan ikke lige huske om der er DVI-udgang på GeForce4 Ti 4400 kortet. Det
skal lige undersøges. Men der er vel ingen problemer i evt. at benytte VGA,
kvaliteten er bare (som regel) bedre med DVI?

Hun har i øjeblikket en 17" CRT skærm. Ved lejlighed vil jeg lige checke om
grafikkort-skærm kombinationen kan trække 1600x1200.

> Så ville jeg tage en god 17-tommer-model.

Det regner jeg også med at det bliver. Så bliver opløsningen i stedet
1280x1024, og det er der lidt større chance for falder i grafikkortets smag

Nogen gode forslag til 17" skærme til højst 2.000?

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-04-05 16:08

Per Nielsen wrote:

> Jeg kan ikke lige huske om der er DVI-udgang på GeForce4 Ti 4400 kortet.
> Det skal lige undersøges. Men der er vel ingen problemer i evt. at
> benytte VGA, kvaliteten er bare (som regel) bedre med DVI?

Der er normalt DVI på GF4 TI4x00 kort (men jeg kan ikke udelukke at der
findes udgaver uden).

Mvh

Tim

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-04-05 21:48

Tim Christensen wrote:
> Der er normalt DVI på GF4 TI4x00 kort (men jeg kan ikke udelukke at
> der findes udgaver uden).

OK, det mener jeg også der er efter hukommelsen, men jeg checker det lige en
af dagene. Plejer DVI-kabel at følge med grafikkort eller skærm?

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : N/A

Dato : 15-04-05 14:23

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-04-05 14:23

Per Nielsen wrote:

> OK, det mener jeg også der er efter hukommelsen, men jeg checker det
> lige en af dagene. Plejer DVI-kabel at følge med grafikkort eller skærm?

Enten med skærmen eller slet ikke - du kan godt risikere at du skal ud
at købe kablet ved siden af. Dog tror jeg at det er blevet mere normalt
at også DVI kablet følger med skærmen, normalt skriver forhandlerne om
der følger DVI kabel med eller ej .

Mvh

Tim

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-04-05 15:00

Tim Christensen wrote:
> [...]
> normalt at også DVI kablet følger med skærmen, normalt skriver
> forhandlerne om der følger DVI kabel med eller ej .

Jeg har nu bestilt en 17" LG L1730B (Sølv):

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116940bestilt
http://prad.de/guide/screen1144.html

Hos Føniks Computer A/S. Over telefonen fik jeg at vide at der medfølger
både DVI- og VGA-kabel.

Fra : Jakob Hansen

Dato : 12-04-05 18:04

Fra : Hans Pedersen

Dato : 12-04-05 20:40

On Tue, 12 Apr 2005 19:03:37 +0200, "Jakob Hansen"
<megwin@nejtaktilspam.mail.dk> wrote:

>Jeg har endda sendt billede med af det
>tilsendte kontra normalt trebensstik, men lige meget hjalp det.

Det var da utroligt! Jeg ringede og talte med en rigtig sød pige i
Dell Kundeservice, og da jeg forelage hende situationen beklagede hun,
og sørgede for at der blev sendt et rigtigt kabel til mig. Et par dage
efter kom det i en kuvert til mig.

Hans Pedersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-04-05 07:49

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> writes:

> OK, det mener jeg også der er efter hukommelsen, men jeg checker det
> lige en af dagene. Plejer DVI-kabel at følge med grafikkort eller
> skærm?

Skærmen.

Kai

Fra : Per Nielsen