Skærme
Fijala 3554
Min mening om ALDI's Medion 19"
Fra : JL

Dato : 30-03-05 22:51

Jeg har i dag købt en Medion 19" fra ALDI. Det var ikke til mig selv, men
til min bror der først kommer hjem om en uges tid. Jeg besluttede mig for at
teste skærmen og tjekke at alt var i orden.

Der er et kæmpe minus med ALDIs skærm. Det er betragtningsvinklen på
150°/135°

Selv ejer jeg en 19" LG L1910B og der er så godt som ingen ændring i
billedet om jeg står eller ligger ned og kigger på skærmen. Ellers står helt
ude i siden. Det var det aller første jeg lagde mærke til ved Medions. Der
er altså stor forskel. For det meste af tiden sidder man selvfølgelig FORAN
skærmen og så er det måske ikke noget problem. Måske er det bare fordi jeg
har vænnet mig til, at mit billede står skarpt uanset hvorfra jeg kigger på
det. Jeg ville ikke kunne holde det ud, når nu min egen skærm er så god som
den er.

En anden ting jeg bed mærke i er opdateringen. Medions står til at skulle
have 8 ms. Min LG har 25ms. Jeg har aldrig haft nogle problemer i spil med
min skærm. Jeg kører både NFS Underground 2, UT2004 og hele svineriet og
billedet står flot og skarpt. Medions billede var også udmærket (så længe
man sidder lige foran skærmen) men der var ikke noget bedre billede i spil
hvor det går hurtigt, end min egen LG.

Jeg tror jeg har et godt råd til folk der vil købe fladskærme. Køb den
aldrig alene ud fra specifikationerne. Så skyder du dig selv i foden. En
skærm kan have nok så gode specifikationer, og alligevel have et dårligere
billede en en skærm med "dårligere" specifikationer. (f.eks.
opdateringshastighed) Det er nok sagt masser af gange før, men det kan vel
ikke siges nok. Se skærmen "in action" før du køber. (måske lidt svært med
Aldi's Medion, da man ikke rigtig kan få en demo nede i den lokale
ALDI-biks. Men ALDI tilbyder returret hvis man ikke er tilfreds med varen.)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-03-05 23:02

"JL" <sdghy@dhdf.dk> crashed Echelon writing

> Jeg tror jeg har et godt råd til folk der vil købe fladskærme. Køb den
> aldrig alene ud fra specifikationerne.

Nu købte folk vel osse alene ud fra prisen deraf matchet specifikationen.
Man skal punge ca. 500 mere for den næste 8ms fladskærm, som ikke engang
har DVI.

--
Bjarke Andersen