Skærme
Fijala 3554
Kvalitet kan ikke betale sig !!
Fra : Henrik Christensen

Dato : 30-03-05 22:14

Hej

Jeg har en Xerox 17" TFT monitor, med en død pixel, der sidder og
lyser hvidt hele tiden, men den er desværre, i det område hvor der
godt må være døde pixler ( område C ifølge magmonitors.dk spec. ).

Så er det surt at, man har givet 2600 kr. for en kvalitetsmonitor, når
der sidder en død pixel, og griner til en, men det er endnu mere surt
at, ens søster køber en 15" Medion TFT skærm, til 1400 kr. og den er
perfekt, alle pixlerne er spræl levende.

Så det er ikke altid, at en højere pris, er det samme som højere
kvalitet.

/
Henrik

Fra : Hans Pedersen

Dato : 30-03-05 23:06

On 30 Mar 2005 21:14:25 GMT, Henrik Christensen <henrik@ingenting.dk>
wrote:

>Jeg har en Xerox 17" TFT monitor, med en død pixel, der sidder og
>lyser hvidt hele tiden, men den er desværre, i det område hvor der
>godt må være døde pixler ( område C ifølge magmonitors.dk spec. ).

Nu har du vel købt den online, sådan så du kan benytte dig af din
fortrydelsesret, ikke? Så er det jo bare tilbage med skærmen.

Det værste man overhovedet kan gøre i relation til LCD'ere er, at købe
en skærm i en "offline" butik uden at se den i drift. For så er der
ingen kære mor, hvis man kommer hjem og finder døde pixels.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-03-05 09:24

Den Thu, 31 Mar 2005 00:05:45 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
skrev:

>Det værste man overhovedet kan gøre i relation til LCD'ere er, at købe
>en skærm i en "offline" butik uden at se den i drift. For så er der
>ingen kære mor, hvis man kommer hjem og finder døde pixels.

Samsung har da 14 dages garanti mod lyse prikker.

Hvis der inden for 14 dage fra købsdatoen findes mere end 0 lyse eller
5 mørke prikker så kan den byttes. (172x)

--
Jens OZ2JP

Never trust a religion which is less than 2,500 years old

Fra : Hans Pedersen

Dato : 31-03-05 16:07

On Thu, 31 Mar 2005 10:24:12 +0200, Jens Petersen <jensep@c.dk> wrote:

>Samsung har da 14 dages garanti mod lyse prikker.

Er det ikke kun på de dyrere modeller?

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-03-05 17:32

Den Thu, 31 Mar 2005 17:07:02 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
skrev:

>Er det ikke kun på de dyrere modeller?

172X er vist ikke den dyreste Samsung, men det er ikke nødvendigvis
alle modeller der er garanteret.

I folderen der fulgte med var nævnt 172X, 173P og 193P.

--
Jens OZ2JP

Just because you're paranoid, doesn't mean I'm not after you!

Fra : Neuhafen

Dato : 06-04-05 14:57

Samsung har 0 pixel garranti...

Altså NUL døde pixels eller retur med dyret !!!

http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20050201_0000097086.asp

Neuhafen

Fra : Kim

Dato : 06-04-05 15:20

On Wed, 6 Apr 2005 15:56:31 +0200, "Neuhafen" <neuhafen@camelclub.dk>
wrote:

>Samsung har 0 pixel garranti...

>http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20050201_0000097086.asp

som ikke gælder for alle Samsung fladskærme !

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Kim

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-03-05 07:52

"Henrik Christensen" <henrik@ingenting.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> perfekt, alle pixlerne er spræl levende.
>
> Så det er ikke altid, at en højere pris, er det samme som højere

Nu er en 17" til 2600 kr ikke en dyr kvalitets skærm,
og desuden er din søster's kun en 15", såee det passer nok lidt sammen.
Men om du så havde købt en fladskærm til 1 mill vil der være muligeheder
for fejl

Kurt

Fra : JJ

Dato : 31-03-05 09:16

> [...]
> og desuden er din søster's kun en 15", såee det passer nok lidt sammen.
> Men om du så havde købt en fladskærm til 1 mill vil der være muligeheder

Netop han pointe. En kammerat har også en 17" xerox. den har også 3 pixel
fejl.

Min dell 2001FP har også 3 pixelfejl, disse ses dog ikke da de bare lyser
med en forkert farve.

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-03-05 10:05

"JJ" <something@else.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejl.
>
> Min dell 2001FP har også 3 pixelfejl, disse ses dog ikke da de bare lyser

Hej
Ja og vi er 4 venner der alle har en Sony SDM-HS94P 19" og nul fejl på alle
skærme :)

Men køb altid online så er man sikker ;)

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 11:16

Det er fint at købe online - men alt andet lige er det endnu sikrere at købe
i elmutanten eller et andet supermarked, som tilbyder 30 dages returret - no
questions asked.

Gælder også Aldi.

30 dage er nu engang bedre end 14 dage, og så sparer du portoen.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-04-05 18:40

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> wrote:

> Ja og vi er 4 venner der alle har en Sony SDM-HS94P 19" og nul
> fejl på alle skærme :)

Har I slet ikke oplevet problemer med sorte/mørke farver?

Jeg har lige anskaffet ovennævnte skærm og er umiddelbart imponeret
over design såvel som skarphed - samt fraværet af
pixelfejl - dog synes jeg, den (eller i hvert fald min skærm) har to
alvorlige fejl:

1. Sort er IKKE sort, men snarere en grålig sky, med hints a blå,
grønne eller hvidlige nuancer. Dette uanset indstillinger af
backlight, brightness, contrast, gamma eller noget som helst andet.

2. Efter få minutters drift bliver nogle områder i top og bund
skamferet af nogle fingertykke "tåger" - mørke nuancer fremstår
væsentligt lysere end på resten af skærmen. Igen uanset
indstillinger.

Se evt. følgende. Farverne stemmer ganske vist ikke helt, men
billederne giver alligevel en ide om problemet med tåger i top og
bund:

<http://temp.thorsenholm.dk/Sony_SDM-HS94PB/photo0.jpg>
<http://temp.thorsenholm.dk/Sony_SDM-HS94PB/photo1.jpg>
<http://temp.thorsenholm.dk/Sony_SDM-HS94PB/photo2.jpg>
<http://temp.thorsenholm.dk/Sony_SDM-HS94PB/photo3.jpg>
<http://temp.thorsenholm.dk/Sony_SDM-HS94PB/photo4.jpg>
<http://temp.thorsenholm.dk/Sony_SDM-HS94PB/photo5.jpg>

Prisen taget i betragtning (ca. kr. 4.700,-) burde den da kunne
gengive sort ordentligt og uden tåger i top og bund, når nu en langt
billigere Xerox eller sågar standard Dell-skærm kan klare det.

Såfremt jeg blot har været uheldig, vil jeg da oprette en RMA og få
den omleveret. Hvis det derimod er en beklagelig "feature", vil jeg
nok gøre brug af de 14 dages returret, man har ved fjernhandel, og i
stedet se mig om efter en anden model.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 21:06

"Anders Thorsen Holm" <usenet@thorsenholm.invalid>
> Har I slet ikke oplevet problemer med sorte/mørke farver?

Det er et problem ved alle lcd-skærme. Ingen af dem kan vise sort - eller
for den sags skyld mørke nuancer. Derfor er det også utroligt, at så mange
affinder sig med et lcd-tv i hjemmebiografen. Prøv engang at se Lord of the
Rings på sådan en. Slaget ved Helms Deep er nærmest usynligt.

Fra : Henrik Christensen

Dato : 31-03-05 19:32

Kurt Lund <klander52@hotmail.com> skrev:

> [...]

Ja, jeg ved godt at en skærm til 2600 kr ikke er er en super duper
skærm, det er også min egen skyld jeg kunne bare havde testede den
mere grundigt da jeg fik den. Det gjorde jeg desværre ikke, det var
først da jeg, efter en måned, skiftede baggrund på XP, at den faldt i
øjene, den sidder i det område hvor genvejsknapperne til Word,
Firefox
mm. normalt er placeret, så meget af tiden, sidder den og gemmer sig,
på en lys grå baggrund.

Korrekt, TFT panel produktion er en besværlig proces, der nok altid
vil være små fejl, uanset prisen på skærmen.

/
Henrik