Skærme
Fijala 3554
Lcd-skærme m. indbygget tv - er de virkeli~
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 14:42

http://www.xbitlabs.com/articles/other/print/samsung.html

Her testes en række kombi pc/tv lcd-skærme fra Samsung, blandt andet model
710MP, som jeg har kig på.

Er der nogen, der kender denne skærm - og kan fortælle, om den virkelig er
så dårlig til pc-brug, som anmelderen skriver?

Xbitlabs skriver også, at den kører med 25ms, mens edbpriser og SHG siger
12ms !??

Nå, jeg tror jeg køber en - og udnytter returretten, hvis den virkelig er så
elendig til pc-brug.

Fra : Hansen

Dato : 30-03-05 14:59

Har 710MP. Det er en forrygende god pc-skærm, og knap så godt tv; formentlig
fordi tv-billedet skal skaleres til fuld størrelse. Samsung siger 12 ms. Jeg
aner ikke hvad det er... Bruges i soveværelse. Dejligt med sleep-timer...

Fra : JK

Dato : 30-03-05 15:10

On Wed, 30 Mar 2005 15:42:17 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

> [...]
>12ms !??
>
>Nå, jeg tror jeg køber en - og udnytter returretten, hvis den virkelig er så

710 MP skulle være TN display og med 12 msec respons ifølge

http://www.prad.de/guide/screen891.html

Jeg ved så ikke, hvem du vil vælge at tro på, for xbitlabs er ellers
anerkendte.

www.tomshardware.com er der en anmeldelse af en 26" samsung TV, som
man kan købe på kelco.dk for lidt under 10 tusser.

http://www.prad.de/tvguide/screen211.html

Den er widescreen, 16:9, 25 msec.

Jeg synes, du undgår 16:9 med den 710Mp.

Hvorfor er 25 msec elendigt til pc-brug ? Jeg bruger det selv med 2
fremragende skærme, - spiller aldrig.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 10:53

Jeg har købt skærmen (hentede den hos SHG i går) og er ganske godt tilfreds.
Jeg kan fuldt ud tilslutte mig "Hansens" vurdering: Den er ok som pc-skærm
(dog lidt ujævn bagbelysning - ses kun på sorte baggrunde) og knap så god
som tv (men det gælder faktisk alle lcd-fjernsyn, jeg bliver stadig gladere
for mit 36" pixel plus apparat).

710MP er overraskende billig, synes jeg. For en ubetydelig merpris får du
højttaler, alskens stik (svhs, scart osv) og en fjernbetjening, som også er
nyttig i pc-mode.

Jeg ville ikke bruge den som primær arbejdsskærm (her har jeg en Dell
2001FP) - men som ekstraskærm til soveværelse, børneværelse osv. er den et
hit. Og det indbyggede tv øger jo dramatisk anvendeligheden - også på sigt
(sommerhus, campingvogn - u name it).

Mht. om den har 25 ms eller 12 ms - hvis man søger på Google efter "710mp
25ms" kommer der skræmmende mange hits....

Mvh
Søren

Fra : Hansen

Dato : 01-04-05 00:27

Hvad måtte du gi' hos shg?

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 11:57

Det var vist ca. 2500 kr. - dagsprisen fremgår af www.edbpriser.dk. SHG var
som vanligt ikke allerbilligst, men de har ofte varen på lager, og da jeg
bor i Århus, sparer jeg fragten.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 11:14

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en

> Jeg synes, du undgår 16:9 med den 710Mp.

Ja - 16:9 er en kæmpe ulempe til pc-brug efter min mening. En masse hvid
spildplads til højre på skærmen ved websider osv. Og i tekstbehandling er
det LODRET plads, man har brug for. Til tv-brug er 16:9 skærme i denne
størrelse også ALT for små/smalle. Det undrer mig, at folk affinder sig med
32" 16:9 fjernsyn. Det er jo som at gå tilbage til et 26" 4:3. Selv mit 36"
16:9 tv virker ikke større end mit gamle 28" 4:3. Så jeg er ikke voldsomt
imponeret over 16:9 - og da SLET ikke til pc-brug.

Fra : JK

Dato : 31-03-05 11:32

On Thu, 31 Mar 2005 12:13:47 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

> [...]
>16:9 tv virker ikke større end mit gamle 28" 4:3. Så jeg er ikke voldsomt
>imponeret over 16:9 - og da SLET ikke til pc-brug.

Når engang der kun sendes i 16:9, så vil tv-kiggeri se noget underligt
ud på en 4:3 skærm, - en lang tyndt billede.

Men hvornår det indtræffer ved jeg ved gud ikke. Der er ikke meget
udvikling i det i DK. Vi står nærmest stille. Vi mangler digital
udsendelse, 16:9, digital tekst-tv, HD-TV osv.

Jeg har nu et 28" widescreen Philips fjernsyn. Det er da ikke stort,
men det hjælper, når DR1 sender i 16:9.

John

Fra : CopyCat

Dato : 01-04-05 14:44

> [...]
> 16:9 tv virker ikke større end mit gamle 28" 4:3. Så jeg er ikke voldsomt
> imponeret over 16:9 - og da SLET ikke til pc-brug.

Jeg er nu glad for mit Sony 32" WS ., de indbyggede indstillinger for zoom
og stræk er ganske gode, specielt når jeg alligevel ser 4:3 udsendelser fra
digital parabol så er kvalitet alligevel bedre end 4:3 fjernsyn fra alm
antenne..

Og så når man ser 16:9 i en god opløsning så er det jo nærmest fantastisk

og uanset hvad ., så er det da en kuldsejler at sidde og se film på en
gammel 4:3 hvor man ikke kan gøre en skid andet end at kigge på den
filmstibe der sejler midt i det sorte ingenting ..

~~Frank .,