Skærme
Fijala 3554
Kender du denne skærm ???
Fra : John T.

Dato : 28-03-05 20:11

Navn:
Low Radiation 17" Model 768M fra 1998
Kan ikke finde den på nettet.
I enhedshåndtering står den som standardskærm,
men ville da lige se om der fandes en driver.
Hilsen John

Fra : Peter

Dato : 28-03-05 23:13

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan ikke finde den på nettet.
> I enhedshåndtering står den som standardskærm,
> men ville da lige se om der fandes en driver.

http://www.globalsources.com/si/6008802586761/ProductDetail/17-18-inch/product_id-8830065648/action-GetProduct.htm

Peter B

Fra : John T.

Dato : 28-03-05 23:31

Siger pænt tak til Peter !
Ville se om der var en driver til XP, men kan kun finde
en til Win 98, og den tør jeg ikke bruge.
Skærmen står flot, både i farve, lys og kontrast, men
når jeg skifter vindue så kommer der en "vibration" af
skærmbilledet. (svært at forklare)
Hilsen John

Fra : Hansen

Dato : 28-03-05 23:53

> [...]
> Skærmen står flot, både i farve, lys og kontrast, men
> når jeg skifter vindue så kommer der en "vibration" af

Skærme bruger ikke drivere...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-05 23:54

John T. skrev:

> Skærmen står flot, både i farve, lys og kontrast, men
> når jeg skifter vindue så kommer der en "vibration" af
> skærmbilledet. (svært at forklare)

Jeg tvivler på at du kan løse det med en driver, for hvis du med
"vibration" mener at skærmbilledet ligesom står og bliver større
og mindre, når du åbner og lukker vinduer, så er det ofte tegn
på at strømforsyningen i skærmen ikke virker for godt. Fænomenet
ses ofte på lavprisskærme.

Jeg har f.eks. en bekendt hvis CRT-skærm opfører sig på den måde.
Lyse farver får skærmbilledet til at udvide sig og mørke får det
til at trække sig sammen.

'Screen regulation'-testen i Nokias Monitor Test kan afsløre hvor
galt det står til. På en skærm med en god strømforsyning vil man
se et helt stabilt billede uanset om skærmen skifter fra sort til
hvid eller fra hvid til sort.
<http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John T.

Dato : 29-03-05 00:49

> [...]
> galt det står til. På en skærm med en god strømforsyning vil man
> se et helt stabilt billede uanset om skærmen skifter fra sort til

Har kørt testen, og netop "'Screen regulation" viste at billedet gik
ud/ind i siderne hver gang den skiftede fra sort til hvidt, de andre
test var ok.
Så det er der nok ikke noget at gøre ved---vel ?
John

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 06:16

John T. wrote:

> [...]
> test var ok.
> Så det er der nok ikke noget at gøre ved---vel ?

Nøp, det er strømforsyningen der har set sine bedste dage.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk