Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
v/skærm driver (dell)
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 12:21

Jeg har min dell 2001FP koblet til 2 pc'ere via en kvm switch, men den ene
af maskinerne "minster" driveren og kan efter en genstart klde det en
standard skærm, og opløsningen er ændret fra 1600x1200 til 1280x1024. Så kan
jeg opdarere driveren igen og ændre opløsning, men efter et par gensterter
er resultaten det samme.

Forresten vises der 4 sttandard skærme i enhedshåndtering, har prøvet at
slette de 3 når ekstra når driveren er installeret, men de kommer igen ved
genstrt, så nu har jeg bare deaktiveret dem.

Nogen hjælp?.

vh
jeppe

Fra : Hansen

Dato : 26-03-05 12:57

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse
> [...]
> slette de 3 når ekstra når driveren er installeret, men de kommer igen ved
> genstrt, så nu har jeg bare deaktiveret dem.

Hvordan kan man miste noget, man ikke har?

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 13:07

> kan

> Hvordan kan man miste noget, man ikke har?

Uddyb

Fra : Henning

Dato : 26-03-05 15:51

On Sat, 26 Mar 2005 12:21:26 +0100, "Jeppe Jensen" <12@12.12> wrote:

> [...]
>slette de 3 når ekstra når driveren er installeret, men de kommer igen ved
>genstrt, så nu har jeg bare deaktiveret dem.

I stedet for Plug'nPlay skærm, så sæt den tvungent til en bestemt
opløsning/refreshrate.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 16:16

> I stedet for Plug'nPlay skærm, så sæt den tvungent til en bestemt
> opløsning/refreshrate.

Den står til Dell2001FP ikke til plug&play

vh
jeppe

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-03-05 16:50

Hej Jeppe

Det lyder mystisk, hvad hvis du køre VGA-signalet uden om KVM?
Det kræver godt nok at den ene pc har DVI-udgang, men hvis du har det er det
faktisk bedre.

Min erfaring siger mig to ting:
1. DVI giver et bedre billed end VGA
2. KVM nedsætter billedkvaliteten yderligere.

Jeg har lånt en D-link DKVM-2K, den vil til gengæld ikke acceptere mit
tastatur og min mus, pludselig sker der et svigt. Sjovt nok står det også i
manualen, hvorfor ikke på forsiden så man kan få den slags vigtige
oplysninger inden køb......

Jeg har selv to pc'er koblet til min FP2001, en med DVI og en med VGA. Begge
pc'er er indstillet til Plug&Play-skærm men med 60 Hz som frekvens. Det har
ikke givet problemer på noget tidspunkt. Man skal så godt nok lige trykke på
indgagnsvælgeren når der skiftes pc, men hellere det end dårlig kvalitet.

/Peter

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 17:14

"Peter Larsen" <news@edboenSLET.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jeppe
>
> Det lyder mystisk, hvad hvis du køre VGA-signalet uden om KVM?
> Det kræver godt nok at den ene pc har DVI-udgang, men hvis du har det er
> det faktisk bedre.
Ja det ved jeg men så jeg jo et problem med mus og tastatur

> Min erfaring siger mig to ting:
> 1. DVI giver et bedre billed end VGA
> 2. KVM nedsætter billedkvaliteten yderligere.
1. enig
2. nå, har jeg ikke hørt, jo hvis man køber en billig kvm. Men pga de
billiger er dårlige til fladskærme har jeg denne:

> [...]
> trykke på indgagnsvælgeren når der skiftes pc, men hellere det end dårlig
Det ville jeg også sagtens kunne leve med men vil kun have en mus og et
tastatur. Har du så kun mus og tastatur gennem kvm? for eller forstår jeg
det ikke.

vh
jeppe

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-03-05 20:54

jeps jeg har kun mus/tastatur via KVM, det var meningen.
Nu er der blot det med at KVM ødelægger signalerne så tastatur/mus svigter.
Alt i alt har jeg nu et trådløst sæt til min hovedpc og ledninger til den
anden, lidt noget møg.
Jeg har dog ikke opgivet endnu, der må vel findes en KVM der ikke ødelægger
signalet, måske man skulle prøve en manuel med en drejeknap....

/peter

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 21:07

> [...]
> Jeg har dog ikke opgivet endnu, der må vel findes en KVM der ikke
> ødelægger signalet, måske man skulle prøve en manuel med en drejeknap....

Nej nej de er endnu ringere prøv en magen til min virker perfekt, ellers har
du jo 14 dages returret ;)

vh
jeppe

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-03-05 11:19

Hej,

Hvilken en KVM har du?
Mit problem er at mus/tastatur giver problemer. Hvorfor ved jeg ikke, det er
vel stadig blot et signal.

Men D-Link skriver:
"If a speciel mouse is used such as a cordless or srolling mouse, make sure
you use a generic PS/2 mouse driver. A non standard PS/2 mouse may have
extensions on the PS/2 protocol that are not supported by the DKVM-2K."

Crap, men findes der mon et produkt der duer?

/Peter

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 27-03-05 14:23

> [...]
> DKVM-2K."
>
> Crap, men findes der mon et produkt der duer?

Som jeg skrev tidligere bruger jeg denne. Jeg har en ældre logitech,
cordless og det virker fint nok

vh
jeppe

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 27-03-05 16:06

> Som jeg skrev tidligere bruger jeg denne. Jeg har en ældre logitech,
> cordless og det virker fint nok

Ups http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17432

vh
jeppe