Skærme
Fijala 3554
Medion 19" TFT
Fra : JH

Dato : 25-03-05 23:52

Jeg har set en Medion 19" TFT monitor med ganske gode specifikationer:
8 ms
DVI-D-stik
700:1
300 cd/m²
Men jeg kender ikke mærket, så er der nogle der kender skærmen eller mærket
og kan udtale sig om kvaliteten?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-03-05 01:05

On Fri, 25 Mar 2005 23:51:37 +0100, "JH" <nospam@nospam.nospam> wrote:

>Men jeg kender ikke mærket, så er der nogle der kender skærmen eller mærket
>og kan udtale sig om kvaliteten?

Eftersom skærmen først sælges fra næste uge, så kan erfaringerne ligge
på et lille sted. Det er sådan en "lykkeposevare".

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Peter J

Dato : 26-03-05 20:26

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev

> Eftersom skærmen først sælges fra næste uge, så kan erfaringerne ligge
> på et lille sted. Det er sådan en "lykkeposevare".

Enig - men med en betragtningsvinkel på sølle 150°/135° er det efter min
mening ikke værd at prøve lykken.

mvh
Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-03-05 00:03

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Eftersom skærmen først sælges fra næste uge, så kan erfaringerne ligge
> på et lille sted. Det er sådan en "lykkeposevare".
>
> --
> Hans Pedersen, Varde.

Sikke da noget vås!
Den har været til salg tidligere!
Dengang kostede den 2995,-

Til 2300 kr får man ikke nogen billigere og man får ikke verdens bedste
skærm, men en rimelig god skærm - hvis ellers man får en uden pixel fejl.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-03-05 14:34

Hvis man ellers kan leve med betragtningsvinklen, så er der jo ikke rigtigt
nogen der kan være med til prisen.
Du skal tilslutte via fastmonteret DVI, det vil give det bedste resultat.
Man kan ikke skifte via en knap mellem DVI/VGA-indgang, det sker automatisk.
Jeg vil gætte på at prioritet kan sættes i en menu. Hvis ikke er der reelt
tale om en skærm med en indgang, så man ikke kan tilslutte to pc'ere. Igen
er det jo til at overleve hvis man kun har en.

Eneste alternativ er vel ACER AL1913, men den har en responstid på 23 ms og
ikke DVI.

Jeg ville godt turde købe en, husk at ALDI tilbyder pengene tilbage hvis du
ikke kan lide produktet. Mon ikke der maksimalt må gå en uge. Nå men det kan
man jo spørge dem om.
Iøvrigt har den pc de sælger samme dag fået meget fin anmeldelse, formentlig
den bedste Medion til dato.

/Peter

Fra : Per R

Dato : 28-03-05 07:24

> [...]
> det kan man jo spørge dem om.
> Iøvrigt har den pc de sælger samme dag fået meget fin anmeldelse,

Hej Peter

Har du et link til den anmeldelse?
Du kan få pengene tilbage 1 måned. Se aldi siden under aktuelle varer, der
er et lille aldi-garanti link nederst.

--
Per R.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-05 13:59

Den Sun, 27 Mar 2005 15:33:41 +0200, skrev Peter Larsen:

>Hvis man ellers kan leve med betragtningsvinklen, så er der jo ikke rigtigt
>nogen der kan være med til prisen.

Hvis man altid sidder durk foran skærmen og ikke har brug for at kigge
ind fra siden, er det vel ikke noget problem, eller hyr?

> [...]
>tale om en skærm med en indgang, så man ikke kan tilslutte to pc'ere. Igen
>er det jo til at overleve hvis man kun har en.

På Aldi's hjemmeside står der:
"VGA- og DVI-D-stik med automatisk signaldetektering (DVI-kablet
sidder fast på skærmen)"

Jeg kender ikke noget til fladskærme og teknik, men står over for køb.
Alt det der med DVi o.s.v. siger mig ikke noget. Skal der være et
specielt stik i PC'en, eller plugger man den bare i det almindelige
skærmstik?

Venlig hilsen
Kurt Hansen