Skærme
Fijala 3554
Aldi skærm
Fra : mlm

Dato : 25-03-05 23:36

Hej,

Er der nogle af jer i gruppen der har nogen mening om den 19" skærm aldi
har til salg på onsdag?
Link:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/OFF02.HTM

Regner ikke med at de 8 ms passer, men kan denne maskine bruges til
tekstbehandling, surfning og grafik "lette" spil.
Hvis der er et bedre alternativ i samme prisklasse, eventuelt i tyskland
(link), er jeg meget interesseret. Og er der nogen der har et
modelnummer på skærmen. Kan ikke finde den på www.medion.de 's hjemmeside.
Og hvordan er det med pixelfejl og aldi? Kan jeg, hvis jeg finder
pixelfejl (eller ikke kan lide designet efter jeg åbner indpakningen) gå
ned i Aldi igen og få mine pange retur. Har hørt at folk "lovpriser"
aldis vilje til at tage (ubrugte) computervarer tilbage.
Kort sagt: skal jeg holde mig fra dette tilbud.

Med venlig hilsen
Matias

Fra : M.I

Dato : 28-03-05 10:06

"mlm" <mlm@novalid.dd> skrev i en meddelelse

> [...]
> vilje til at tage (ubrugte) computervarer tilbage.
> Kort sagt: skal jeg holde mig fra dette tilbud.

30 dages returret på aldis varer. En skam, foden på skærmen er så gyselig.
Man skal vist et par år tilbage for at få en skærm i Aldi med en pæn fod,
forstår ikke, hvorfor det var nødvendigt at gå fra det design.

M.I

Fra : John T.

Dato : 29-03-05 13:44

> Regner ikke med at de 8 ms passer, > Med venlig hilsen
> Matias

HVIS de 8ms passer er det helt fint, det menneskelige øje
kan se opdateringshastighed på ca. 20 ms
så en skærm mellem 8-12 ms er helt fint.
Aldi plejer at være flinke til at tage retur i original emballage,
hvis varen ikke svarer til forventningerne.
En ven af mig, købte en 19" fladskærm til 5.500,-
men når han scroller så kører det i hak, så det skal man nok
lige være opmærksom på om man kan leve med det.
Han spurgte her i gruppen om problemet, og svaret var fra flere:
"Det gør det også hos mig"
Hvad siger I andre med fladskærme ?
John

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-03-05 22:43

John T. wrote:

> Han spurgte her i gruppen om problemet, og svaret var fra flere:
> "Det gør det også hos mig"
> Hvad siger I andre med fladskærme ?
> John

Forkert driver???

MIn kører som smurt... LG 19" med 12ms

MVH Ms

Fra : Daddy

Dato : 30-03-05 09:30

mlm <mlm@novalid.dd> wrote in message news:<42449280$0$687$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hej,
>
> Er der nogle af jer i gruppen der har nogen mening om den 19" skærm aldi
> [...]

Jeg har netop hentet sådan en skærm (og også PC'en, der er på tilbud).

> [...]
> ned i Aldi igen og få mine pange retur. Har hørt at folk "lovpriser"
> aldis vilje til at tage (ubrugte) computervarer tilbage.

Jeg spurgte pigen ved kassen om returret, hvis f.eks. pc'en larmede
eller min søn ikke kunne lide skærmen's udseende. Svaret var: Kom bare
med det igen - også selvom der ikke er fejl på produkterne. Fint! Uden
at have bedt om det lavede butikschefen en "dags dato"-seddel på pc'en
(der kostede 7.999 kr). Den kunne jeg bruge, hvis pc'en blev stjålet
.... Det forstod jeg ikke helt, men de virker flinke og imødekommende
hos Aldi.

Spørgsmål:
I Aldi's reklame stod der, at skærmen er af TFT-typen. Men på
emballagen står der LCD. Min søn skal bruge skærmen (og pc'en) og han
spiller meget - bl.a. Counter Strike over nettet. Giver
TFT/LCD-forskellen mon anledning til at skærmen ikke er velegnet?

Hilsen Steen

Fra : JL

Dato : 30-03-05 10:12

"Daddy" <shboisen@mail.dk> wrote in message
> mlm <mlm@novalid.dd> wrote in message

> Jeg har netop hentet sådan en skærm (og også PC'en, der er på tilbud).

He he...du er heldig. Jeg stod i kø små 20 min. inden de åbnede. Lige før de
åbnede km butikschefen ud og sagde at skærmene ikke var blevet leveret til
hans butik endnu, og at der gik nogle timer. Hvis man ønskede det, kunne man
skrives op.

Da butikken så åbnede stormede folk ind, men det var uklart præcist hvor man
skulle skrives op. Var det ved kassen, og i så fald kasse 1 eller 2? Var det
ved indgangen til lageret hvor butikschefen stod? Pludselig endte jeg med
at stå næsten forrest i opskrivninngskøen til trods for at jeg nok var nr 20
i kø da vi ventede før åbningstid. Jeg fik det faktisk dårligt over det og
gik tilbage i køen, men det gjorde alle ikke. Og så gjorde nogen det vi
danskere gør bedst. Brokkede sig højlydt! "Du var fandme ikke før mig!!"
"Fuck dig din fede nar, hvis jeg får en skærm og du ikke gør, så er det bare
ærgerligt!" Det var ganske morsomt, og jeg tænkte ikke på andet end de
ansatte der sikkert har prøvet noget lign. Men da nogle kom med trusler så
som "Jeg slår dig ned" så begyndte det at blive så latterligt at jeg var
lige ved at gå.

Jeg holdt dog ud, og blev skrevet op til en 19". Nu tager jeg derned igen om
en times tid og håber der er nogle, men jeg tvivler. Specielt da der var
flere der skrev sig op til f.eks. 7 stk 17" og 6 stk. 19". Jeg syntes ALDI
burde have en eller anden form for mængdebegrænsing pr. person.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 02:01

> [...]
> var flere der skrev sig op til f.eks. 7 stk 17" og 6 stk. 19". Jeg syntes
> ALDI burde have en eller anden form for mængdebegrænsing pr. person.

Jeg har skrevet det her til Kontant, om de vil have noget med det at gøre
vil vise sig senere.

Jeg og mange andre er godt trætte af den måde aldi køre sine tilbud på.

Det kan ikke være rigtig at de reklamerer for en vare i deres blad og 5
minutter efter åbnings tid som normalt er kl 9.00 om onsdagen er varen
udsolgt.

Det drejer sig om de 17" og 19" fladskærme de havde her onsdag 30-03-2005.

Folk kan ikke nøjes med 1, næ de har købt 2 eller 3, nogle har købt 4, så
hvordan er det muligt for andre at få sådan en skærm når der er nogle der
hamstre.

Aldi siger de få en palle hjem med skærme, nu ved jeg ikke lige hvor mange
skærme der kan være på sådan en palle men det tror jeg bare ikke på.

Hvad med de ansatte de hamstre sikkert også til nogle af deres bekendte.

Hvis aldi ikke kan søger for der er til mange flere skule de tage og holde
op med at sælge edb udstyr eller opfører nogle butikker der kun sælger
medion til de priser og søger for at flere vil få glæde af det.

Det kan ikke være rigtig at man skal stille sig op i en kø for at få de
varer, der står jo ikke noget med kø tilbud.

Hvad med folk der hamstre er det tilladt.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-04-05 02:33

Fri, 1 Apr 2005 03:00:48 +0200, skrev "Kim Michael Larsen" <kimila
snabel a mail dot dk>, på 62 linier, i
<424c9d2e$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>Aldi siger de få en palle hjem med skærme, nu ved jeg ikke lige hvor mange
>skærme der kan være på sådan en palle men det tror jeg bare ikke på.
Det tror jeg på.
I den Aldi der er tættest på mig havde de 10-15 stk 19" og det
dobbelte 17"
Og jo det fyldte en palle.
dog var det rigtigt 19" var udsolgt kl.09.01
Men der var rigeligt med 17" da alle dem der stod i kø var gået igen,

>Hvad med folk der hamstre er det tilladt.
Ja de skriver jo ikke det modsatte

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-04-05 15:25

Kim Michael Larsen wrote:
> Jeg har skrevet det her til Kontant, om de vil have noget med det at
> gøre vil vise sig senere.

Det ville da være dejligt

> Jeg og mange andre er godt trætte af den måde aldi køre sine tilbud
> på.

Count me in. Hvor svært kan det være lige at give en nummerseddel til hver i
køen, og så lade dem komme til faddet én efter én? Og at der kun bør være
tilladelse til at tage et styk af hver vare? Når alle så har været der kan
man vende tilbage og supplere op, hvis der skulle være mere tilbage. Det er
simpelthen så amatøragtigt og dårlig kundeservice. Jeg har flere gange været
fristet af nogle af deres tilbud (såsom scanner), men jeg orker simpelthen
ikke det kø***, sådan som det foregår nu (jeg har prøvet det). Bare for
dårligt Aldi.

> Folk kan ikke nøjes med 1, næ de har købt 2 eller 3, nogle har købt
> 4, så hvordan er det muligt for andre at få sådan en skærm når der er
> nogle der hamstre.

Tjaa, hvad skal man sige? Hvor svært kan det være at styre en kø i de 10
minutter det ca. tager inden de populæreste varer er væk, og at man kun må
tage 1 af hver?

Nå, så fik jeg lukket lidt af den galde ud

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 11:18

"Daddy" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg har netop hentet sådan en skærm (og også PC'en, der er på tilbud).

Kan du ikke lige skrive, om du er tilfreds med den? Fordele, ulemper?

> I Aldi's reklame stod der, at skærmen er af TFT-typen. Men på emballagen
> står der LCD.

Det er en særlig dansk misforståelse, når lcd-skærme betegnes som
TFT-skærme. TFT-betegnelsen er et levn fra dengang, der også blev solgt
passive skærme (DSTN osv.). I dag er alle lcd-skærme af TFT-typen, og de
kaldes slet og ret LCD-skærme. Så det behøver du ikke bekymre dig om.

mvh
Søren

Fra : Daddy

Dato : 30-03-05 17:31

"S Hansen" <-> wrote in message news:<424a7ce8$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Kan du ikke lige skrive, om du er tilfreds med den? Fordele, ulemper?

Den har nu v?ret sat til i et par timer og det hele fungerer uden
b?vl. Internet, webcam, externe h?jttalere, microfon etc - det hele
k?rer som det skal - hvilket vel ogs? er forventeligt eftersom der er
XP Home p? pc'en.
Sk?rmens billede ser umiddelbart flot ud, men jeg v?d, at det er en
god ide at tjekke for pixel-fejl ved at se p? dels en helt sort og
dels en helt hvid sk?rm. Det har vi ikke n?et endnu. Hvor f?r man i
?vrigt hvid og sort sk?rm fra? Paint-programmet??

PC'en:
Der st?r ikke noget i manualen om, hvilket bundkort der er i den. Jeg
lukkede kabinettet op, men kunne ikke umiddelbart se et navn. Men det
er jo nok et "no-name", da det ikke er omtalt i reklamerne for pc'en.
Der er 2 fri pci-slots og plads til mere ram. Der er integreret
lydkort i pc'en, men med 2 frie slots kan min s?n jo altid s?tte et
lydkort i.
Kabinettets front er i plastic og det virker lidt skr?beligt - is?r
l?gen over frontens stik. S? vidt jeg kan se, kan der ikke s?ttes
flere drev i - ikke uden st skulle save i plasticen i fronten. Men
indefra er der plads til f.eks. et diskettedrev eller endnu et
CD-drev..

Har du mere konkrete sp?rgsm?l, s? skriv.

Lige det, vi gerne ville vide! Tak!

Hilsen Steen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 10:55

Det var mest skarmen, jeg spurgte til (sorry, skulle have varet mere
specifik i mit sporgsmal)

En anden klagede over meget snaver betragtningsvinkel?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 31-03-05 12:27

Thu, 31 Mar 2005 11:55:04 +0200, skrev S Hansen, på 58 linier, i
<424bc8ff$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Det var mest skarmen, jeg spurgte til (sorry, skulle have varet mere
>specifik i mit sporgsmal)
>
>En anden klagede over meget snaver betragtningsvinkel?

Og roser dem uden pixelfejl

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Daddy

Dato : 31-03-05 22:20

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in message news:<2knn41p8sa7isg766cbjvq1cs55jpcig1p@4ax.com>...
> Thu, 31 Mar 2005 11:55:04 +0200, skrev S Hansen, på 58 linier, i
> <424bc8ff$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> Og roser dem uden pixelfejl

Generelt:
Skærmen er fin!
Vi kører 60 Hz som anbefalet i manualen. Vi kører 1280x1024. Dette
giver de skarpeste billeder. Vi har slet ikke rørt dé
indstillingsmuligheder, som ligge i selve skærmen (kontrast, lys,
farvemæsning etc). Vi har kun brugt defaultværdier.
Min søn - der spiller Counter Strike og lignende har nu spillet nogle
timer (købte pc og skærm i Aldi 30.3.2005). Han siger, at den er fin
til at spille CS på. Den er "lige så hurtig som den gamle skærm" (3-5
år gammel 19" traditionel skærm). Han føler med andre ord ikke, at den
er langsommere end den gamle skærm. Sådanne forhold er jo nok svære at
måle!? Og nok mere et spørgsmål om fornemmelser end facts.

Betragtningsvinkel:
Jeg har ikke brugt vinkelmåler ..., men når man sidder foran skærmen,
der står på et traditionelt pc-bord, er den helt optimal. Sidder man
to personer på hver sin kontorstol foran skærmen, er der ingen forskel
- måske en anelse svagere kontrast og lys, men ikke noget jeg vil
betegne som noget man bemærker.

Pixelfejl:
Jeg kan ikke finde nogen, når jeg f.eks. kigger på Googles ret hvide
baggrund. Men hvor finder jeg en helt sort samt en helt hvid
hjemmeside til test??

Alt i alt: Jeg - og min 14-årige CS-fan - føler vi har gjort et godt
køb.

Hilsen Steen