Skærme
Fijala 3554
forskellen på pva / s-ips paneler til
Fra : René Sørensen

Dato : 25-03-05 19:38

Er der nogen herinde der kan forklare forskellen og hvad der er bedst
af disse to typer paneler?

René

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 08:30

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herinde der kan forklare forskellen og hvad der er bedst af
> disse to typer paneler?
>
> René

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339 om panelerne generelt

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide.html- med kapitler
om de enkelte paneltyper

- og så har jeg lige bestemt mig til at gå efter en skærm med s-sips panel
men som med så meget andet, bliver en diskussion om, hvad der er bedst,
hurtigt til "religion", så jeg vil afholde mig fra at anbefale dig noget
bestemt. Døm selv - vælg selv

VH Bente

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-03-05 13:38

On Mon, 28 Mar 2005 09:29:58 +0200, "Mouritzen/Lykkeboe"
<jebema-at-os-dot-dk> wrote:

>http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339 om panelerne generelt

Overvej lige, at det snart er ½ år siden, artiklen er skrevet. Der er
løbet meget vand i åen siden dengang.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 14:25

Hans Pedersen wrote:

> Overvej lige, at det snart er ½ år siden, artiklen er skrevet. Der er
> løbet meget vand i åen siden dengang.

Og så slår den mig som værende skrevet, af en som ikke helt selv har
styr på de forskellige teknologier (?) I al fald bliver der ikke,
fyldestgørende, forklaret hvorfor skribenten mener S-IPS er et
overlegent panel (jeg er enig med ham, men det er besides the point)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-04-05 22:52

> [...]
> fyldestgørende, forklaret hvorfor skribenten mener S-IPS er et
> overlegent panel (jeg er enig med ham, men det er besides the point)

Det er mig, der har skrevet det - og der er ABSOLUT ikke tale om en
artikel, men et personligt råd fra mig mig til en anden person.

At så Eaid spurgte mig, om de måtte anvende mit personlige indlæg dengang
er så en helt anden sag.
Jeg gav blot min helt personlige mening til kende, da jeg blev spurgt om
råd mht til køb af TFT skærm af en person fra et forum om mobilteknologi.

At mit indlæg i dag bliver anvendt så tit, når folk spørger om råd ang.
paneltyper på divers fora, det er jo godt nok ikke MIT ansvar.

Mit indlæg er subjektivt og peronligt, og er ikke ment som alment gyldigt
og alment korrekt. jeg har prøvet at give det et snert af objektivitet, men
naturligvis stråler min egen glæde for S-IPS paneler igennem i artiklen.
Jeg mener stadig S-IPS paneler er en klasse over MVA og PVA paneler PÅ
VISSE PUNKTER, men ikke på alle punkter.

MVA/PVA har så til gengæld visse områder, hvor de er bedre end S-IPS
paneler i dag - bla. er de nye MVA paneer ret suverænet il farvevisning, et
område, hvos S-IPS ellers var overlegne tildligere.

Hvis I vil vide mere om panel typer så kig på www.prad.de - her står ALT
meget objektivt og korrekt formuleret.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Umut

Dato : 03-04-05 14:44
Fra : Jens Petersen

Dato : 29-03-05 07:58

Den Mon, 28 Mar 2005 14:37:45 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
skrev:

>Overvej lige, at det snart er ½ år siden, artiklen er skrevet. Der er
>løbet meget vand i åen siden dengang.

Faktisk 1½ år, og det er godtnok lang tid i den branche.

--
Jens OZ2JP

Excuse me for showing off my ignorance.