Skærme
Fijala 3554
Viewsonic VP912s vs. Samsung SM 193P
Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-03-05 14:35

Jeg er i vildrede. Skattefar har telefonisk lovet mig at sende mig en
fin check her i næste uge, og jeg har lovet migselv for længe siden,
at når jeg stoppede med at spille Counter Strike, så skulle jeg (igen)
have en LCD. Det er nu blevet tid til at indfri løftet.

Jeg har, efter at have overvejet et dual 17" setup, valgt at satse på
en 19" 1280x1024 LCD. Mit budget siger max. 4500 kr.

Jeg har læst rigtig mange test, luret på Prad.de og fulgt med her i
gruppen. Jeg er nået frem til, at det højst sandsynligt skal være en
af disse to:

Viewsonic VP912s -
http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/LCDProf/VP912s.htm#features

eller Samsung SM 193P -
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft19/193p.asp?page=Specifications

Jeg skal bruge den til browsing, office-applikationer og ikke mindst
World of Warcraft.

Primært af hensyn til sidstnævnte, hælder jeg en del til VP912, da
dennes responce time er 12 ms. Men jeg synes omvendt Samsung er
federe, og dens kontrast er højere (begge dele naturligvis på
papiret).

Hvad ville I vælge, hvis I skulle købe? Er der nogle 19" LCD'ere i
denne prisklasse, jeg har glemt, og hvorfor?

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : René Sørensen

Dato : 25-03-05 19:11

Hans Pedersen wrote:

> [...]
> dennes responce time er 12 ms. Men jeg synes omvendt Samsung er
> federe, og dens kontrast er højere (begge dele naturligvis på

Husk at du ikke helt kan samligne de to response tider. vp912 har TN
panel og 193p har pva panel og samtidig ægte 24 bit farver

René

Fra : KP

Dato : 25-03-05 22:55

> Husk at du ikke helt kan samligne de to response tider. vp912 har TN
> panel og 193p har pva panel og samtidig ægte 24 bit farver

Måske et dumt spørgsmål, men jeg kender ikke svaret.
- Hvad er forskellen på TN panel og PVA panel, og hvorfor kan man ikke
sammenligne responstiderne?

/KP

Fra : René Sørensen

Dato : 26-03-05 22:36

KP wrote:

> Måske et dumt spørgsmål, men jeg kender ikke svaret.
> - Hvad er forskellen på TN panel og PVA panel, og hvorfor kan man ikke
> sammenligne responstiderne?

Der findes aldrig dumme spørgsmål. Men her kender jeg ikke selv svaret
100%. Men det er noget med at opdatering af skærmen ikke sker på samme
måde. Men her er bl.a. et link hvor der står forskellene.
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3655

Ellers søg på google under forskellige paneltyper. De kloge siger
s-ips panelerne er de bedste. Men læs selv videre hvordan og hvorledes

Med hensyn til hvilken skærm du skal købe. Er der mulighed for
samsungs 913N. Den har fået rigtige gode andmeldelser. Den kører med
TN panel på helt ned til 8 ms. Men godt nok kun med vga indgang. Men
det siges ikke at betyde noget.

René