Skærme
Fijala 3554
Dårlige erfaringer med Dell
Fra : KP

Dato : 23-03-05 14:23

Hejsa

Er der nogle af jer der har dårlige erfaringer med Dell og deres skærme.

Jeg skal have mig en ny 17"/19", og kunne godt finde på at købe en Dell
- Hvad vil i anbefale? - Ellers skal jeg vælge et andet mærke.

Den skal bruges en del til CAD.

Mvh.
KP

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-03-05 13:20

Hej KP,

Jeg har lige købt to Dell FP2001 TFT-skærme.
De virker begge uden problemer og har et meget flot billede. Vi har også en
ViewSonic VP201 og den er ikke bedre på nogen måde.
Eneste anke er Dells fod, den kan ikke komme langt nok ned, der er ViewSonic
bedre. Designmæssigt er ViewSonic måske lige en anelse bedre, men det er en
smagssag.

Til gengæld har jeg hørt meget dårligt om Dells pc'ere - men jeg har aldrig
haft en så jeg ved ikke om de er så slemme som rygterne siger.

Hilsen Peter

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-05 13:38

KP wrote:
> [...]
>
> Jeg skal have mig en ny 17"/19", og kunne godt finde på at købe en Dell
> - Hvad vil i anbefale? - Ellers skal jeg vælge et andet mærke.

Har lige købt en 2005FPW

du kan læse min mening her:

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-03-05 14:34

Hej Esben

Tillykke med din skærm - det ser rigtigt godt ud.
Jeg hoppede på en FP2001 i 1600x1200, den er også rigtig god.
Jeg er enig - vi mangler en skærm med 1920x1200, sådan en ville jeg have
valgt - problemet lige nu er prisen, de er for dyre.

For sjov prøvede jeg at sætte to skærme til min pc, begge i 1600*1200, men
det er altså for træls at arbejde med. Nogen kan godt lide det, men jeg
synes det bliver lidt vel rodet og uoverskueligt. Hellere 1920*1200 til
enhver tid.

/Peter

Fra : KP

Dato : 24-03-05 20:51

Hej Peter og Esben

Tak for jeres svar. Det ser ud til at jeg roligt kan købe en Dell fladskærm.

Hvilken 17" Dell fladskærm vil i anbefale?
- Kan det passe at de kun har én model der har en opdateringshastighed der
er bedre end 25 ms?

På forhånd tak.

Mvh.
Kasper