Skærme
Fijala 3554
19" S-IPS skærm hos SHG?
Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 22-03-05 13:38

Hej gruppe,

Jeg har noget kredit hos SHG, og vil derfor købe en skærm hos dem.

Umiddelbart er valget faldet på LG2010P. Men den er måske lige dyr nok.

Kan i umiddelbart se en 19" S-IPS skærm hos dem?

Den her feks.? http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610545

Takker for svarene :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-03-05 14:36

Thomas Wesley Hinton wrote:
> Den her feks.? http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610545

Det er en TN skærm. Du kan se lidt mere her, der er også link til en
pdf-fil:

http://tinyurl.com/53vp7

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-03-05 14:37

Per Nielsen wrote:
> Det er en TN skærm. Du kan se lidt mere her, der er også link til en
> pdf-fil:
> http://tinyurl.com/53vp7

Bortset fra at pdf-linket ikke længere virker

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 22-03-05 18:00

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> Det er en TN skærm.

Suk.

Nåja, jeg venter bare tålmodigt på at den L2010 kommer på lager så.

Fra : JK

Dato : 22-03-05 14:45

On Tue, 22 Mar 2005 13:38:22 +0100, "Thomas Wesley Hinton"
<wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> wrote:

>Hej gruppe,
>
>Jeg har noget kredit hos SHG, og vil derfor købe en skærm hos dem.
>
>Umiddelbart er valget faldet på LG2010P. Men den er måske lige dyr nok.

det er en s-ips skærm, 20 ":
http://www.prad.de/guide/screen279.html

Det er en helt anden slags skærm, da den kører 1600x1200. Den skal
sammenlignes med tilsvarende fra Dell og Compaq.

>Kan i umiddelbart se en 19" S-IPS skærm hos dem?
>
>Den her feks.? http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610545

Nej, det kan jeg heller ikke finde. De er TN, eller langsomme. Jeg kan
faktisk ikke lige finde "19" skærmen" hos shg.

Måske kan du gøre som andre. Købe en 12 msec 19" TN skærm. Det er kun
ved mere end 16 bits farver, at den scanner 2 gange, - så det kan du
godt undgå i spil. 8 msec TN skærme giver et markant snævrere
synsvinkel-spillerum.

Ellers prøv at spørge i forum på www.tweak.dk
De er hurtige !

mvh

John

Fra : JK

Dato : 22-03-05 15:16

On Tue, 22 Mar 2005 14:45:19 +0100, JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

> [...]

http://www.prad.de/guide/screen1557.html

det er TN skærm

mvh

John

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 22-03-05 18:03

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in message

> det er en s-ips skærm, 20 ":
> Det er en helt anden slags skærm, da den kører 1600x1200. Den skal
> sammenlignes med tilsvarende fra Dell og Compaq.

Jeg er desværre låst til at handle hos SHG (så jeg kan udnytte de penge jeg
har til gode).

Men jeg venter bare til den 20" skærm kommer på lager (nu har jeg sparet op
i 1 måned, og ventet i yderligere 14 dage, det er sgu' hårdt ;))

Fra : Zulu

Dato : 29-03-05 14:35

Thomas Wesley Hinton wrote:
> Hej gruppe,
>
> Jeg har noget kredit hos SHG, og vil derfor købe en skærm hos dem.
>
> Umiddelbart er valget faldet på LG2010P. Men den er måske lige dyr
> nok.

Jeg har en L2010P, som ca. 1½ år gammel og med 25 ms S-IPS panel.
Det er bestemt en dejlig skærm, men den kan ikke sammenlignes med Viewsonic
VP201x og Dell 2001FP, da disse har 16 ms S-IPS paneler.
Min skærm har tendens til en lille smule trailing ved langvarige bevægelser
hen over skærmen (fx ved panoreringer), men det er ikke noget problem
hverken at spille på den eller se film.

Så vidt jeg husker findes der en nyere L2010_B_ som har 16 ms S-IPS panel.
Det kan også være at L2010P er lavet med et 16 ms panel, det skal jeg ikke
kunne sige.

Zulu