Skærme
Fijala 3554
Hvilken fladskærm til ikke-gamer?
Fra : jakob

Dato : 18-03-05 15:18

Hej!
Hvad skal man lægge vægt på ved køb af en fladskærm der IKKE er til
udpræget gamer-brug?

Budgettet er omkring 2500,- og skærmstørrelsen skal være omkring 17".

Hvilke modeller kan anbefales? Har Samsung lavet nogle fornuftige skærme
i det prisleje? Det gør heller ikke noget hvis den ser lidt lækker ud på
skrivebordet

Hilsen Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-03-05 15:26

jakob <jtonospam@mail.dk> crashed Echelon writing

> Hvad skal man lægge vægt på ved køb af en fladskærm der IKKE er til
> udpræget gamer-brug?

Husk at se video/film på maskinen faktisk stiller de samme krav til skærmen
som ved en gamerskærm.

Så hvad er dit behov?

--
Bjarke Andersen

Fra : jakob

Dato : 18-03-05 15:43

Bjarke Andersen wrote:
> jakob <jtonospam@mail.dk> crashed Echelon writing

> Husk at se video/film på maskinen faktisk stiller de samme krav til skærmen
> som ved en gamerskærm.
>
> Så hvad er dit behov?

Det er til alm "familiebehov". Der bliver ikke, i nævneværdig grad, set
video/film på computeren..

--
Jakob

Fra : asap

Dato : 19-03-05 04:05
Fra : Per Nielsen

Dato : 19-03-05 14:44

asap wrote:

Jeg kan godt lige designet. Er den helt umulig til spil? Jeg kan se at det
er en 16ms TN skærm. Er det godt nok til f.eks. The Sims 2 og DVD-film?
Maskinspecs er Athlon XP 1800+, 640MB PC133 og GeForce4 4400.

Fra : JRS -8260

Dato : 19-03-05 16:46

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt lige designet. Er den helt umulig til spil? Jeg kan se at det
> er en 16ms TN skærm. Er det godt nok til f.eks. The Sims 2 og DVD-film?
> Maskinspecs er Athlon XP 1800+, 640MB PC133 og GeForce4 4400.

Det vil den fint kunne bruges til. Har selv en TN 20ms og ingen problemer
over hovedet...
Desuden skulle TN jo have bedre farvegengivelse og vist også lavere
strømforbrug end fx S-IPS

MVH
JRS

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-03-05 00:02

JRS -8260 wrote:
> Det vil den fint kunne bruges til. Har selv en TN 20ms og ingen
> problemer over hovedet...
> Desuden skulle TN jo have bedre farvegengivelse og vist også lavere
> strømforbrug end fx S-IPS

Thx, mate

Fra : TS

Dato : 20-03-05 09:18

"JRS -8260" <jrsFjernMig@joso.dk> wrote in message

> Desuden skulle TN jo have bedre farvegengivelse og vist også lavere
> strømforbrug end fx S-IPS
>
> MVH
> JRS

Hej.
Hvor har du det fra? - det er nemlig ikke rigtigt.
IPS har bedre farvegengivelse og bedre betragtningsvinkler. - se her:
http://tinyurl.com/43h87

/TS

Fra : JRS -8260

Dato : 20-03-05 09:46

"TS" <tosch9@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Hvor har du det fra? - det er nemlig ikke rigtigt.
> IPS har bedre farvegengivelse og bedre betragtningsvinkler. - se her:
> http://tinyurl.com/43h87

Ja, det skriver han godtnok.. Synes nu jeg har læst andre meninger i en
anden artikel. Der var en oversigt over de forskellige typer, med
farvegengivelse, rise/fall, strømforbrug osv osv..
Gider dog ikke til at lede efter artiklen, så indtil videre må jeg jo gi'
mig

Men har dog stadig intet at udsætte på min Acer AL1731... Nu sidder jeg til
dagligt og roder med pantone viften og CMYK farvebøger, og synes faktisk min
kommer tættere på farverne end crt.. Men folk ser jo også farver
forskelligt...

MVH
JRS

Fra : mg

Dato : 20-03-05 10:56

Jamen problemet, det er, at det nemt kan forvirre, især folk med begrænset
kendskab til fladskærme, at du skriver sådanne udtalelser omkring panelerne,
kan ikke forstå din trang når du ikke er bedre vidende, det er jo netop
rigtigt som der bliver skrevet, at TN ikke er så god til farver som S-IPS ,
MVA og PVA paneler,
TN er til gengæld hurtige, altså gode til spil.
det var så jo altså ikke det der var ønsket.
vi er nødt til at læne os lidt op af de tests der bliver lavet.
Du har sikkert ikke nogen skærm at sammenligne din Acer med, så er det jo
forholdsvis nemt at sidde og bilde sig selv ind, at den er fantastisk
Konklusion, lad være med at skrive indlæg. du ikke er sikre på er rigtige.

Fra : JRS -8260

Dato : 20-03-05 12:14

"mg" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det var så jo altså ikke det der var ønsket.
> vi er nødt til at læne os lidt op af de tests der bliver lavet.

Jeg har vist sagt at jeg gir mig ? Men det har du vel ikke opdaget da du
poster under TS's indlæg, samtidig med du ikke quoter noget som helst?

> Du har sikkert ikke nogen skærm at sammenligne din Acer med, så er det jo
> forholdsvis nemt at sidde og bilde sig selv ind, at den er fantastisk
Og som jeg også skrev i sidste indlæg har jeg crt at sammenligne med... Jeg
kan dog ikke være mere ligeglad med hvad den test siger, da jeg sidder med
CMYK bogen og kan fastslå at min skærm står tættere på farverne end crt...
Og som jeg også skrev (men du ikke quotede) ser folk farver forskelligt.. Så
det kan egentligt ikke diskuteres... Kun ud fra målte værdier som jo faktisk
ikke har nogen betydning, da opfattelsen er subjektiv..

> Konklusion, lad være med at skrive indlæg. du ikke er sikre på er rigtige.

Kan du have ret i .. Skal jeg nok lade være med, hvis du poster så det er
til at forstå..

MVH
JRS

Fra : mg

Dato : 20-03-05 13:12

Er nu ret sikker på de fleste der læser denne tråd, godt ved hvad der
refereres til,
og jo du giver dig ganske vist, det er rigtigt, men efterfølgende kommer du
med udredelser om din Acer og hvad den nu ellers kan, hvordan skal vi tage
det seriøst, når du lige har indrømmet, at du har taget fuldstændig fejl af
panelernes betydning,
Til spørgeren : læs de forskellige tråde om emnet, evt på EDB priser.dk
under Forum, skærme
Så vil du forholdsvis hurtigt finde ud af , hvad de forskellige panel typer,
er gode til,

Venlig Hilsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-03-05 12:17

mg wrote:
> TN ikke
> er så god til farver som S-IPS , MVA og PVA paneler,
> TN er til gengæld hurtige, altså gode til spil.
> det var så jo altså ikke det der var ønsket.

Nu er jeg da først blevet rigtigt forvirret Jeg troede S-IPS var
hurtigst til spil? Vil guiden der blev linket til kunne opklare alle mine
spørgsmål, den er jo temmelig lang? Hvilke skærmtyper er bedst til hvilken
opgave osv.? Men hvis den giver mig alle svar vil jeg da give mig i kast med
den.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide.html

Fra : TS

Dato : 20-03-05 13:58

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> opgave osv.? Men hvis den giver mig alle svar vil jeg da give mig i kast

Hej
Hvis du kan tysk, så er der endnu mere her: http://tinyurl.com/5ee8u

(S)IPS er også, som regel, gode til spil. TN er bare bedre. Men TN bliver
også bedre til farver - der er IPS bare bedre, og (X)VA er bedst til sort.
Til 2500 finder du bare ikke nogen IPS skærm - jeg kan ikke finde nogen,
søger nemlig selv. Du skal op over 3.000, men så bliver det også i 19''.
Anantech.com har også en smule test.

/TS

Fra : mg

Dato : 20-03-05 14:08

LG har flere rigtig gode skærme med IPS panel, der opfylder det nævnte
budget,
Se dem i virkeligheden inden køb, det er absolut at foretrække,
Fona har LG skærme

venlig hilsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-03-05 15:06

TS wrote:
> Hvis du kan tysk, så er der endnu mere her: http://tinyurl.com/5ee8u

Kein problem.........Ich werde nachsehen