Skærme
Fijala 3554
Bærbar skærm på desktop ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 18:32

Hejsa

Har et spørgsmål til et lille projekt.

Jeg er ved at sætte en media-pc op og vil den forbindelse gerne have en
meget tynd skærm til, således at den kan hænges op på væggen som et lille
billede ( i ved det skal helst være diskret, af hensyn til den bedre halvdel

Til det, vil det jo være ideelt med skærm fra en bærbar pc, men kan en sådan
på nogen måde kobles på en almindelig desktop pc ??

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 20:06

Rysz (8900) wrote:
> Til det, vil det jo være ideelt med skærm fra en bærbar pc, men kan
> en sådan på nogen måde kobles på en almindelig desktop pc ??

Umiddelbart tror jeg det ikke. Men måske er der een der har udviklet en
mirakel transformer fra de meget flade stik på skærmen til et 9-polet D-Sub
eller et DVI stik.

Jeg vil i stedet anbefale dig at se nærmere på skærme som Samsung SyncMaster
152s. Den koster ikke så meget nu om dage, og der medfølger beslag til
vægmontering.

Held og lykke med projektet

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 20:17

> Umiddelbart tror jeg det ikke.

Har bare set det brugt flere steder på mini-itx.com

> Jeg vil i stedet anbefale dig at se nærmere på skærme som Samsung
SyncMaster
> 152s.

Den ser umiddelbart interessant ud, så jeg vil søge lidt mere på info om
den.

> Held og lykke med projektet

Takker da, og tak for info :- )

Mvh
Jan Rysz

Fra : Esben

Dato : 17-03-05 22:22

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer (a) FJERN DETTE hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4239d513$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Umiddelbart tror jeg det ikke. Men måske er der een der har udviklet en
> mirakel transformer fra de meget flade stik på skærmen til et 9-polet
> D-Sub eller et DVI stik.

Sådan et her har du lvds udgang - det må da kunne bruges
http://www.viaembedded.com/product/epia_N_spec.jsp?motherboardId=221

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 06:57

> Sådan et her har du lvds udgang - det må da kunne bruges
> http://www.viaembedded.com/product/epia_N_spec.jsp?motherboardId=221

Måske, men så kan jeg ikke længere selv definere hardwaren.

Mvh
Jan Rysz

Fra : N_B_DK

Dato : 24-03-05 13:49

Rysz (8900) wrote:

> Til det, vil det jo være ideelt med skærm fra en bærbar pc, men kan
> en sådan på nogen måde kobles på en almindelig desktop pc ??

Kort nej det kan den ikke (længere forklaring, nej det er ikke muligt, da en
skærm fra en bærbar ikke er til at sætte til en alm. VGA eller DVI udgang,
der kræves en konverter, og denne konverter må man selv lave, og medmindre
man er hamrende dygtig til følgende (print udlæg, digital elektronik, samt
analog elektronik), kommer det aldrig til at virke (og selv om man opfylder
førnævnte ting, skal man stadig haveet datablad over skærmen, og disse er
ikke altid lige nemme at få fat i)

--
MVH.
N_B_DK