Skærme
Fijala 3554
Kommer der 6 ms skærme?
Fra : KB

Dato : 13-03-05 18:38

Hej NG

Er der nogen der har hørt om der snart kommer 6 ms skærme?

Jeg skal snart investere og derfor gerne vente lidt hvis de er lige om
hjørnet. Pt er valget Samsung 913N, har lige set den i aktion til et
LAN-party og den skuffer heller ikke i virkeligheden.

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Nicolai

Dato : 13-03-05 18:44

> Jeg skal snart investere og derfor gerne vente lidt hvis de er lige om
> hjørnet. Pt er valget Samsung 913N, har lige set den i aktion til et
> LAN-party og den skuffer heller ikke i virkeligheden.

125 billeder i sekunden burde jo være nok til det meste ;)

(selvom det dog er statistisk max)

Fra : MAT

Dato : 14-03-05 20:32

> Er der nogen der har hørt om der snart kommer 6 ms skærme?

Mig bekendt er der ingen der kan registrere hurtigere opdatering end 85hz
sv.t. 1.000/85 = 11,8 ms, og kvaliteten af farvemætning, antallet af farver,
kontrast og betragningsvinkel falder på skærme hurtigere end 12 ms, så
umiddelbart virker det direkte tåbeligt at købe en skærm der er hurtigere
end 12 ms - med mindre man vil bruge tallet som et "praletal", som dem der
spenderer penge på en hurtig bil der kan køre 280 i stedet for 240 mk/t, vel
vidende at det kun betyder at man køre færre kilometer per liter, har større
værditab og formentlig dyrere forsikring. En fordyrelse der er så stor, at
man sikkert kunne leje den sidste nye BMW hver gang man skulle et smut til
Tyskland, og endog have et større beløb til overs.
M.a.o., hvorfor købe en dyr og dårlig 8 ms eller 6 ms skærm, når man for
færre penge kan købe en bedre 12 ms skærm?

Venligst

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-03-05 22:02

MAT skrev:
> M.a.o., hvorfor købe en dyr og dårlig 8 ms eller 6 ms skærm, når man
> for færre penge kan købe en bedre 12 ms skærm?

"ms" mærkningen på skærme er marketing tal. Virkelighedens skærme er markant
langsommere.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 23:09

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> "ms" mærkningen på skærme er marketing tal. Virkelighedens skærme er markant
> langsommere.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

ja, det er 'grå til gr¨' der er interessant.
ikke sort til hvid....

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : John

Dato : 17-03-05 12:46

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjørnet. Pt er valget Samsung 913N, har lige set den i aktion til et
> LAN-party og den skuffer heller ikke i virkeligheden.

ViewSonic er på vej med en på 4 ms.

Mvh

John

Fra : Claus Albæk

Dato : 17-03-05 14:15

John wrote:

> ViewSonic er på vej med en på 4 ms.

URL?

Fra : John

Dato : 19-03-05 22:05

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> URL?

http://www.viewsonic.com/companyinfo/pressrelease_detail.cfm?key_press_release=774

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 22:19

John wrote:
> "Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.viewsonic.com/companyinfo/pressrelease_detail.cfm?key_press_release=774

Takker

De lover ellers ikke så lidt, hvis den PS der holder så vil de skærme
dele klø ud til højre og venstre...

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 13:17

In article <42347a64$0$48713$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk says...
> Hej NG
>
> Er der nogen der har hørt om der snart kommer 6 ms skærme?

Helt ærligt er det ikke ligegyldigt efterhånden, kan man se forskel ??

--
Venlig hilsen

Jakob