Skærme
Fijala 3554
19 " fladskærm ??
Fra : thomas bærbar

Dato : 09-03-05 21:46

jeg har kigget en del på denne

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120721 da det er den som den
lokale Zitech anbefaler, den kan dog købes noget billigere ved at søge på
edbpriser.dk

(jeg skal bruge 3 stk)

er det en ok skærm til prisen ???

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-03-05 11:05

On Wed, 9 Mar 2005 21:45:49 +0100, "thomas bærbar" <thomas@4701.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120721 da det er den som den
>lokale Zitech anbefaler, den kan dog købes noget billigere ved at søge på

http://www.prad.de/guide/screen1352.html

TN panel skærm.

Jo, en 12 msec TN er et rimeligt kompromis. Bedre synsfelt end på en 8
msec TN panel.

Hvis du bruger den til spil, bør du sætte farver til 16 bit, da den
ellers laver 2 scans, og det tager 24 msec. Sådan er det med TN
paneler, derfor er s-ips noget bedre, selv med 16 msec respons.

Jeg kender ikke lige skærmen, men ... jo. Det kan vel ikke være
billigere.

Hvis du har set skærmen, og synes om lys, farver og kontrast.

LG skærme kan godt virke blege og grå i farverne. Undertiden er
display så lyst og med så få gråtoner, at billedet enten er for lyst
eller for mørkt. Det er simpelthen for hårdt et billede, ligesom hårdt
fotopapir i foto-amatørens terminilogi. Jeg advarer bare imod det, -
jeg har ikke set denne skærm, men taler om en LG1710.

Derudover har du vel lagt mærke til: ingen højttalere, kun VGA-stik.

John

Fra : Thomas

Dato : 10-03-05 15:52

Jeg kan se du linker til en tysk hjemmeside, mener du jeg kan købe bedre
skærme til samme pris på den anden side af grænsen ???

Alle de der tekniske ting du skriver om ved jeg intet om, jeg syntes
umiddelbart den har et pænt billede, men jeg har ikke meget forstand på det.

kun den ene vil blive brugt til spil (mest counterstrike)

Thomas

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-03-05 16:31

On Thu, 10 Mar 2005 15:52:09 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>Jeg kan se du linker til en tysk hjemmeside, mener du jeg kan købe bedre
>skærme til samme pris på den anden side af grænsen ???

Absolut nej, det er overhovedet ikke det, jeg mener. Det er bare en
hjemmeside, der fortæller hvilket panel, din skærm har. Det eneste
sted nogenlunde, man kan finde den information.

>Alle de der tekniske ting du skriver om ved jeg intet om, jeg syntes
>umiddelbart den har et pænt billede, men jeg har ikke meget forstand på det.
>
>kun den ene vil blive brugt til spil (mest counterstrike)

Hvis du havde læst i denne gruppe før og gennem lidt længere tid, så
havde du nok forstået det.

John

Fra : thomas bærbar

Dato : 10-03-05 21:13

ok

jeg er udelukkende inde i denne gruppe fordi jeg i dette tilfælde har brug
for lidt hjælp

jeg har iøvrigt set en ny skærm, en phillips

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99719#

så vidt jeg kan se så er den stort set magen til , der er nogen få tekniske
ting der er anderledes men det er så vidt jeg kan se detaljer, men har de
tekniske forskelle stor indflydelse ??

thomas

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-03-05 21:42

thomas bærbar wrote:
> [...]
> ting der er anderledes men det er så vidt jeg kan se detaljer, men har de

Jeg vil gå efter Phillips'en hvis jeg var der. Der er en tråd lidt
tidligere som netop går på den og den bliver da rost fra en købers side
af. Jeg var tæt på at købe den indtil jeg fandt ud af jeg ville have en
med DVI..

Mikael