Skærme
Fijala 3554
Underligt stik....
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-03-05 23:22

Min mor ville gerne sætte sin kærestes skærm til sin PC, men hun siger
at stikket ikke passer.

Skærmen er en Mermaid Ventura 15" og skulle i følge beskrivelsen og
manualen have en analog VGA indgang

http://mermaid.dk/htm/Products/Technical%2015.htm
http://mermaid.dk/pdf%20filer/ny%20ventura%20150.pdf

Jeg spekulerede på om det var et DVI stik, men får at vide at skærmen er
5 år gammel så det lyder usandsynligt. Jeg fik hende til at tage et
billede af stikket, og det ser MEGET underligt ud... Kan dog se at der
er 13 ben, så det kunne godt være VGA signaler der kører igennem (VGA
har 15 ben men flere ikke brugt det ved jeg)

http://memos.dk/sbn/connector.JPG

Nogen bud på om man kan sætte den skærm til et VGA stik?

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-03-05 23:46

> Nogen bud på om man kan sætte den skærm til et VGA stik?

De første Mermaid skærme kom med et specielt grafikkort, så du skal også
have grafikkortet.
Det var netop pga. at der ikke var digitale grafikkort (DVI) på markedet
dengang.

Brian

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-03-05 23:50

Brian Hansen wrote:

> [...]
> have grafikkortet.
> Det var netop pga. at der ikke var digitale grafikkort (DVI) på markedet

jep har hørt om der en gang var specielle gfx kort... men er det ikke
stadig et VGA signal i ledingerne? det står ellers sådan i manualen

Fra : Brian Hansen

Dato : 10-03-05 00:38

"Brian Hansen" <blh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> De første Mermaid skærme kom med et specielt grafikkort, så du skal også
> have grafikkortet.
> Det var netop pga. at der ikke var digitale grafikkort (DVI) på markedet
> dengang.

Kom lige i tanke om at jeg har sådan en udgang på min IBM dockingstation.

Brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-03-05 23:51

Esben von Buchwald <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> er 13 ben, så det kunne godt være VGA signaler der kører igennem (VGA
> har 15 ben men flere ikke brugt det ved jeg)

DFP stik, de første digitale stik. Compaq har fx. lanceret en række
maskiner og skærm med disse stik.

Du skal ud og have fat i en adapter som kan føre det enten over i DSUB
eller DVI alt efter hvad du selv ønsker.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Bentsen, DK

Dato : 12-03-05 00:35

JEG HAR OGSÅ SÅDAN EN SKÆRM STÅENDE- HVOR JEG MANGLER GRAFIKKORTET TIL-
TALTE SIDSTE ÅR MED LEVERANDØREN AF SKÆRMEN PÅ D DANSKE MARKED I HERLEV- DE
HAVDE STADIG DE GAMLE SKÆRMKORT PÅ LAGER MEN TIL CA 1100 KRONER- OG SÅ VAR
DE VIST KUN MED 8 MB - OG D ER JO IKKE MEGET-SKÆRMEN ER DA FLOT MED
INDBYGGET HØJTTALER MENER JEG.
PBE@C.DK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-03-05 00:47

"Peter Bentsen, DK" <PBE@C.DK> crashed Echelon writing

> [...]
> KRONER- OG SÅ VAR DE VIST KUN MED 8 MB - OG D ER JO IKKE MEGET-SKÆRMEN
> ER DA FLOT MED INDBYGGET HØJTTALER MENER JEG.

1. Din caps lock sidder fast, fix det eller ryg i killfilter.
2. Hvorfor svarer du mig?! Jeg kom med en løsning ikke et spørgsmål.
3. Lær at bruge usenet

--
Bjarke Andersen