Skærme
Fijala 3554
Prisstininger på Dell's skærme :-(
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-03-05 18:12

Jeg har brændt mig varm på denne skærm:
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=DK5194&cu=dkdhs&v=d&mc=dkdhsonl&sbc=none&co=&b=DDK_200-28481

Den der var 20% rabat på den, siden starten af januar, og hver gang det
udløb, blev det forlænget af dell et stykke tid mere. Da rabatten udløb
sidst, holdt de op med at annoncere at der var rabat, men lod prisen
blive ved de ca 5500 kr inkl fragt - men nu kan jeg se, at prisen er
steget, så den kommer til at stå i ca. 6500 kr inkl. fragt!!!

Nedtur...

Tror i der er nogen muligheder for at forhandle med dell om at få den
til før-prisen? Ellers kan jeg lige så godt købe en Viewsonic skærm på
EDBpriser eller noget.

MVH: Esben

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 08-03-05 21:13

> [...]
>
> Tror i der er nogen muligheder for at forhandle med dell om at få den til
> før-prisen? Ellers kan jeg lige så godt købe en Viewsonic skærm på

Det nemmeste var nok at spørge dell. Men skriv endelig om det kunne lade sig
gøre....

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-03-05 15:19

> Tror i der er nogen muligheder for at forhandle med dell om at få den
> til før-prisen? Ellers kan jeg lige så godt købe en Viewsonic skærm på
> EDBpriser eller noget.

Jeg ringede til dem i dag, sælgeren jeg talte med lød meget skråsikker
på at han ikke kunne gøre noget mht. prisen men at jeg bare måtte slå
til når der var tilbud...

Jeg prøvede selvfølgelig argumenterne med at de vel stadig kunne tjene
på at sælge den billigt, når de nu havde gjort det så længe, og at det
var underligt med så store prisstigninger, men det gik ikke.

Well jeg prøver at ringe i morgen og håber at tale med en anden sælger,
og måske finde på lidt flere talegaver

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-03-05 17:51

YES... det lykkedes mig at få presset skærmen med i pris... Så jeg
kommer til at betale 5498 kr inkl fragt, som var den pris skærmen stod
til, mens 20% tilbudet kørte.

Af argumenter brugte jeg følgende:

- når i kan sælge den til 5500 i så læng tid, må det være fordi i kan
tjene på dette

- det er bedre at tjene lidt, end at miste et salg

- jeg har i forvejen købt for 15000 kr hos jer og skal sandsynligvis
også have en skærm til min mor snart

- jeres prissystem er så uigennemskueligt, at man aldrig rigtig kan vide
om priserne nogensinde stiger igen

- jeg kender nogen, som netop har klaget over problemet med de skiftende
priser, og fik en printer tilsendt som godtgørelse

- jeg kan få en skærm billigere ved at købe hos en forhandler på
edbpriser.dk

Sælgeren slog selvfølgelig mit tlf. nummer op, og konstaterede at jeg
var kunde i forvejen, hvorefter han bad mig hænge på og vendte tilbage,
med den besked at hans chef havde sagt god for at sælge skærmen med lidt
rabat... så det er jo godt nok

Jeg har modtaget fakturaen via email, og sjovt nok er der et punkt på
denne, hvor der står "March 20% off Dell 2005WFP" - lidt underligt, når
tilbudet med 20% kørte i januar og februar... Mon det er en funktion som
er indbygget i deres system, at de kan gå ind og lave en rabat som har
været før?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-03-05 19:06

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> tilbudet med 20% kørte i januar og februar... Mon det er en funktion som
> er indbygget i deres system, at de kan gå ind og lave en rabat som har
Øhm hvorfor undre dig når du nu HAR fået rabatten?

Mikael

Fra : Fam.Merrild

Dato : 12-03-05 00:15

Hvem gider også købe dell
når der findes bedre og billigere mærker

Fra : Zulu

Dato : 12-03-05 00:22

Fam.Merrild wrote:
> Hvem gider også købe dell
> når der findes bedre og billigere mærker

Ikke når vi snakker 20" TFT MED 16 ms S-IPS panel.
Hvis du skulle kende til en billigere må du gerne lige smide et link.

Zulu