Skærme
Fijala 3554
Trådløs forbindelse til skærm?
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 15:50

Trådløs mus, trådløs tasttur. Finfin - nu kunne jeg godt tænke mig at slippe
for skærmkablet. Kan man det? Evt. anbefalinger af forskellige løsninger?

Venligst

--
..Mads

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-03-05 18:18

..Mads [2400] wrote:
> Trådløs mus, trådløs tasttur. Finfin - nu kunne jeg godt tænke mig at slippe
> for skærmkablet. Kan man det? Evt. anbefalinger af forskellige løsninger?
>
> Venligst

Kort svar:NEJ

Langt svar: ved en DVI forbindelse går der ca. 2.8 Gbps til skærmen ved
1600x1200x24bitx60Hz

Til sammenligning er båndbredden for en trådløs mus måske 3 Kbps altså
næsten en 1/1.000.000 af båndbredden til en skærm

Fra : Jonas Dalum

Dato : 08-03-05 21:13

Er det muligt at omformatere et analogt VGA stik til et AV-scartstik.
Derved kunne man sende det over en AV sender/modtager...
En lidt skør idé, men man kan fx sende et digitalt S/PDIF signal (coaxial)
over video-forbindelsen i en AV sender/modtager (har jeg læst).

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-03-05 11:58

Jonas Dalum wrote:
> [...]
> En lidt skør idé, men man kan fx sende et digitalt S/PDIF signal (coaxial)
> over video-forbindelsen i en AV sender/modtager (har jeg læst).

Man kan sikkert godt tage signalet via TV out og smide over i en trådløs
sender, men jeg tvivler på det kan bruges til noget, når det er så
utydeligt i forhold til et VGA signal. SPDIF er altså kun 176kbps ved
PCM cd-lyd.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 12:02

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> wrote in message

> [...]
>
> Til sammenligning er båndbredden for en trådløs mus måske 3 Kbps altså
> næsten en 1/1.000.000 af båndbredden til en skærm

Tak for det - ser jeg nu - indlysende svar.

Venligst