ATI Silencer 4 (rev. 2)
Fra : iCE

Dato : 10-05-05 14:08

Hej,

Er der nogen der har samme setup som mig? Der er sgu så mange modeller af
det grafikkort og jeg har svært ved at finde ud af om en ATI Silencer 4 rev.
2 vil passe...

bundkort : Asus 5AD2E/PREMIUM
grafik : Asus Radeon EAX800 XT/2DT

/Mads

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 18:14

iCE wrote:
> [...]
> det grafikkort og jeg har svært ved at finde ud af om en ATI Silencer 4 rev.

Tror du skal op i en ATI silencer 5 rev2...

Men hvorfor køber du ikke bare en Zalman VF700Cu? den er meget nemmere
at montere, køler bedre, og koster ca det samme...
sådan ser den ud på mit X800XL
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg

Fra : Vega

Dato : 10-05-05 19:02

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvorfor køber du ikke bare en Zalman VF700Cu? den er meget nemmere at
> montere, køler bedre, og koster ca det samme...

Er du sikker på at den køler bedre?

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 10-05-05 19:10

Vega wrote:
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at den køler bedre?

I hvertfald ikke så længe stikket ligger ved siden af køleren som på
billedet.

Hans

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-05-05 10:14

Den var ikke færdigmonteret da jeg tog billedet... Men faktisk KAN den
køle de mindre grafikkort passivt...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-05-05 10:15

> Er du sikker på at den køler bedre?
>
> Mvh. Vega.

Har læst nogle tests, og det tyder på at den køler en smule bedre end
ATI silencer + den er nemmere at montere (2 skruer er det eneste der
skal passe)

Fra : Mads

Dato : 10-05-05 19:20

Hey Esben, Tusind tak for det hurtige svar og billede!!!!!!

Damn, hvorfor ventede jeg ikke, nå men efter blæseren gik på grafikkortet
lørdag (efter udskiftning af cpu køler???!!!) har jeg næsten ikke kunne
vente med at få det op at køre igen, så jeg har allerede bestilt en 199 kr
hos shg. Nå men nu må jeg se om den passer, ellers kan jeg måske bytte den
til en zalman... den ser meget bedre ud og jeg kan se at den fylder LANGT
mindre...

Her et et billede fra før lørdag hvor jeg kørte med en ufo som du kan se
ikke helt kan være i et lian li 1000 kabinet :) -måtte skifte den til sidst,
da jeg fandte ud af at det var et varme problem der fik video konverterings
programmer til altid at reboote. Sjovt nok skete det aldrig når man f.eks.
spillede hl2 eller lign... Temperaturen røg snildt op på over 90 før den
genstartede...

I lørdags løbte jeg så en Arctic Freezer 7, og den fylder mindre, var
nemmere at montere, billigere... og køler LANGT bedre. Nu virker alting
fint, dog røg blæseren på grafikkortet efter en tur ud og tilbage igen i
computeren, eller rettere sagt jeg håber at det blot er blæseren. Det skal
dog lige siges at jeg sagtens kunne boote osv uden at blæseren kørte,
lukkede dog hurtigt ned igen da smart-doctor indikerede ret høje temperature
på grafikkortet...

Nu må vi se imorgen... her er et billede af ufo'en og freezeren..

http://www.picturetrail.com/gallery/view?&p=3&uid=3581015&gid=7369090&&imgid=96146117#top

http://www.picturetrail.com/gallery/view?&p=3&uid=3581015&gid=7369090&&imgid=96146159#top

processoren er en 3.6 prescott..

/mads

Fra : Mads

Dato : 10-05-05 19:34

nå der er kun 10 kr. forskel... men jeg håber da den kan være der, jeg kan
jo godt regne ud at jeg umiddelbart har et problem med den firewire/netkorts
dimmer der bedst kan nå sine stik hvis den sidder der ved siden af....
hrmf... men jeg bruger den ikke så det er ok. Men stadig irreterende

Syntes ellers at der stod at ati silencer 5 var til xl og ikke xt... hmmm...

Fra : Mads

Dato : 10-05-05 20:30

Mission tomorrow... http://www.overhauledpc.com/guides.php?guide=6