Radeon 9250 eller FX 5200
Fra : Mark Vilstrup Svanes~

Dato : 09-05-05 10:29

Hej gruppe,

Radeon 9250 eller FX 5200 ?

Hvis man skulle vælge mellem disse to chipset, hvilket ville så være det
bedste. Jeg har læst tidligere i et indlæg, at Radeon 9250 svarer til Radeon
9600 SE. Hvis det passer, så vinder Radeon 9250 over FX5200 i Toms hardware
test:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Men kan det virkelig passe ?

Sidder med et onboard grafikkort:

Intel Extreme graphics 2
32 MB RAM (afhænger af RAM installeret) MAX er 64
350-MHz RAMDAC
266 MHz Core
Understøtter OpenGL1.3 og op til DirectX9.0

, så alt er vel bedre end det ?

På forhånd tak for svar

--
Mark Vilstrup Svanesteen

"...Anybody that can talk can sing the blues.
That doesn't mean people gonna like it.
You don't have to be black or white, red or yellow, just be a person. And if
you practice it, you can learn it. Whatever "it" is..." [B.B.King]

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 10:27

Mark Vilstrup Svanesteen skrev:

> det bedste. Jeg har læst tidligere i et indlæg, at Radeon 9250 svarer
> til Radeon 9600 SE. Hvis det passer, så vinder Radeon 9250 over
> Men kan det virkelig passe ?

Nej, det kan det ikke...

http://apps.ati.com/ATIcompare/

Jeg valgte Radeon 9600SE, 9200 og 9250.

9250 er en "levetidsforlængelse" af 9200.

> Intel Extreme graphics 2
> , så alt er vel bedre end det ?

Jo

Fra : Mark Vilstrup Svanes~

Dato : 10-05-05 10:52

> Nej, det kan det ikke...
>
> http://apps.ati.com/ATIcompare/
>
> Jeg valgte Radeon 9600SE, 9200 og 9250.
>
> 9250 er en "levetidsforlængelse" af 9200.

Jeg takker for oplysningen. Så må jeg jo nok hellere gå ud og købe det lidt
dyrere nvidia-kort <suk>.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 14:07

Mark Vilstrup Svanesteen skrev:

> Jeg takker for oplysningen. Så må jeg jo nok hellere gå ud og købe
> det lidt dyrere nvidia-kort <suk>.

Hvad skal du bruge kortet til?

Fra : Mark Vilstrup Svanes~

Dato : 10-05-05 14:29

> Hvad skal du bruge kortet til?

Jeg sidder på en PC uden AGP-sokkel (min arbejdsPC). Hvis jeg gerne vil game
lidt, er jeg henvist til at købe nyt PCI grafikkort. Kortet skal bruges til
spil som: Jedi knight 2, need for speed, return to castle wolfenstein,
Baldurs gate 2, osv. Så det er ikke de vildt krævende spil, hvis man godt
kan leve med en lidt lavere opløsning. Fordelen ved at købe et godt kort er
desuden også at have et backup-kort liggende, når jeg får ny PC.