PCI Express
Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 02:29

Hej

Jeg skal til at bygge en PC og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal have
et PCI Express eller et AGP grafik kort.
Så vidt jeg kan se skal man op på en 3-4000 kr. for et ordenligt PCI Express
kort.
Får man ikke mere for pengene med et AGP kort til omkring 1500 kr, end et
PCI Express kort til samme beløb.
Jeg overvejer et MSI NX6600GT-VTD128, kan man få et PCI Express der er
tilsvarende, det er jo mere fremtids sikret

mvh Tue

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-05-05 02:41

Tue wrote:
> [...]
> skal have et PCI Express eller et AGP grafik kort.
> Så vidt jeg kan se skal man op på en 3-4000 kr. for et ordenligt PCI

Tror du har set helt galt.. 6200 kort koster fra 700 og op. TC udgaver endnu
mindre.

> Får man ikke mere for pengene med et AGP kort til omkring 1500 kr,

Nej samme kort i agp udgave koster som regel 1-200 kroner mere mindst.

> end et PCI Express kort til samme beløb.
> Jeg overvejer et MSI NX6600GT-VTD128, kan man få et PCI Express der er
> tilsvarende, det er jo mere fremtids sikret

jo nemt

Mit næste bundkort bliver også med PCI-E, selvom det koster lidt mere sparer
man lidt på gfxkortet.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-05-05 15:20

Tue wrote:
> [...]
> Jeg overvejer et MSI NX6600GT-VTD128, kan man få et PCI Express der er
> tilsvarende, det er jo mere fremtids sikret

Køb PCIe, så er du sikker på at kunne opgradere dit grafikkort igen om
1½ år uden at skulle skifte hele systemet ud. Mange af mine bekendte er
netop gået i fælden, og købte et AGP gfx kort lige da X800 eller GF6800
udkom, og nu sidder de og kan ikke rigtig opgradere til de nyeste
motherboards (nforce 4 osv) og vil heller ikke købe et mobo som snart er
forældet.

Køb et Leadtek Geforce 6600GT med PCIe, det er et af de hurgtigste og
det der larmer mindst

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 20:12

Hej igen

Tak for de gode råd, jeg kan godt se det er muligt at finde et godt PCI til
12-1500 kr.

Tue

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-05-05 23:28

Tue wrote:
> Hej igen
>
> Tak for de gode råd, jeg kan godt se det er muligt at finde et godt PCI til
> 12-1500 kr.
>
> Tue

Gå efter et 6600GT... der er et stort spring i ydelsen fra de billige
modeller og op til dette!

og så husk lige at PCI og PCIe ikke er det samme!

og til sidst, væn dig til at svare UNDER det folk skriver, og klippe det
væk som ikke er relevant (ligesom jeg har gjort her) - så er det nemmere
at læse